Mis een registersleutel

Status
Niet open voor verdere reacties.

con-v

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2002
Hi,

Of het echt de oorzaak is weet ik niet maar na het installeren en uninstallen van Nero7
blijft mijn PC hangen tijdens het afsluiten voor een restart op "DDE Server Window" en
"File Open Message Window" (ctrl+alt+del laat Msgsrv32 zien), tevens kan ik niet meer surfen op internet, alleen het eerste scherm openen, en mist ccleaner de registersleutel HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run.
Het PC OS is Win98SE.
Wie weet hoe ik hier uit kom. (voor het plaatsen van dit probleem gebruik ik een 2e PC, die wel goed werkt, zonder Nero7 overigens).

Ik heb zelf ook problemen gehad bij uninstalleren van Nero7 dan wordt niet alles weg gehaald en moest met de hand nog veel verwijderen voor ik nero 7 kon installeren.

Incomplete uninstall?

con-v zei:
Of het echt de oorzaak is weet ik niet maar na het installeren en uninstallen van Nero7 blijft mijn PC hangen tijdens het afsluiten voor een restart op "DDE Server Window" en "File Open Message Window" (ctrl+alt+del laat Msgsrv32 zien), tevens kan ik niet meer surfen op internet, alleen het eerste scherm openen, en mist ccleaner de registersleutel HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run.
Die registersleutel heeft betrekking (gehad?) op een bestand in je opstartprogramma's. Heb je het installatieprogramma van Nero 7 nog op je harde schijf staan of op CD-Rom?
Dan kun je proberen het opnieuw te installeren.

Als dat lukt kijk dan of je andere problemen zijn opgelost. Daarna via Start-Configuratiescherm-Software ->Nero 7 verwijderen. (Was Nero 7 geschikt om bij Win98SE te draaien?)
Wellicht met behulp vanr: http://www.nero.com/nero7/eng/Clean_Tools.html Ahead geeft een aantal tools onder de noemer "Clean Tools".

Mocht het voorgaande niet lukken, kijk dan eens hier: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;290301 en download het Windows Installer Cleanup hulpprogramma. Wees er wel uiterst voorzichtig mee. Maar als je nog "resten" van Nero 7 ziet kun je die met dit hulpprogramma opruimen.

Omdat ik vlak voor de installatie van Nero7 (=geschikt voor Win98SE) een scanner + software had geïnstalleerd heb ik lang getwijfeld maar nu toch gedaan: het register teruggezet naar de datum vóór de installatie. De PC werkt nu weer zoals het hoort, de scanner driver is ok, alleen de bijbehorende software weer opnieuw installeren.
Als dat gedaan is ga ik via de opgegeven Nero-link alle sporen wissen en nogmaals een poging doen. In de vorige versie heeft InCD het nooit willen doen, ik ga dan ook kiezen voor "Custom" waarbij dan InCD uitgeschakeld wordt zodat het hopelijk gaat lukken.
Overigens heb ik ook support van Nero gevraagd, de uitkomst laat ik hier wel weten, heeft een ander er misschien ook wat aan.

Nero7 is niet de enige boosdoener, Omnipage wat bij mijn scanner is geleverd geeft ongeveer dezelfde problemen, dus niet geïnstalleerd.
Om extra register backups te kunnen maken heb ik de gratis versie van Abexo afrc geïnstalleerd, hiermee kun je ook het register opschonen.
Waar Abexo na een scan met een hele waslijst sleutels komt die weg kunnen?, komt CCleaner met niets. Als je de default instellingen laat staan zijn alle sleutels ook aangevinkt, ik heb echter alleen de Nero en Ahead items verwijderd.:(

Mis een registersleutel.

Bedankt dat je deze info met ons wilt delen. Je probleem is in ieder geval opgelost.

ccleaner7ti.jpg

(Even over CCleaner. Als ik het programma met deze instellingen het register laat scannen, wordt er bijna altijd "iets" gevonden. Heb ik net de tijdelijke Internet bestanden opgeruimd, staan er vaak in het register ongeldige verwijzingen. Maar goed, bij jou werkt het kennelijk niet zo.) Succes verder. :thumb:

Mijn CCleaner instelling is precies zo. Het Nero7 probleem is niet opgelost, hoewel mijn vingers jeuken om het weer te proberen wacht ik toch maar op de support van Nero, wat door de feestdagen wel even zal duren. Volgens mij heb ik alles wat Nero en Ahead heet nu overal verwijderd. Ik had Nero 5.5, heb ik gedeïnstalleerd maar daarna niet naar resten gezocht op de PC, misschien dat hier een oorzaak ligt. Op een andere partite (2eHDD) staat Magix Foto's op CD en DVD4, dit is ook een branderprogramma, zou geen probleem moeten zijn, staat op mijn andere PC ook (met Nero 5.5).

Doe je vingers even in koud water :D Flauw..
In ieder geval een prettige jaarwisseling!

Volgens Nero-support moet het volgende worden uitgevoerd (wanneer je al een niet goed werkende Nero7 op de PC hebt staan):
-Nero7 CleanTool downloaden
-Nero7 met behulp van Nero7 CleanTool verwijderen
-Nero-7.0.1.4b_nld_no_yt.exe downloaden en installeren.
Het wachten op antwoord duurde me te lang dus had ik zelf al m.b.v. Nero7 CleanTool de restanten verwijderd, nadat ik op de normale manier Nero7 had gedeïnstalleerd.
Na een nieuwe installatie (zonder het progr. InCD) bleken mijn CD-Rom drives gelocked door een programma. Na het uitvoeren van InCD CleanTool was dit verholpen.
Voor ik weer Nero7 ga verwijderen om de laatste versie te installeren probeer ik eerst hoe het programma werkt, ik heb even genoeg van dat gedoe.:mad:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan