mis mijn MSDOS bat bestandje

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,
heel wat jaren gelden maakte er iemand een bat bestandje voor mij dat ik dagelijks gebruik.
De bedoeling is dat belangrijke data automatisch gezipt worden, dat hier automatisch een datum aan de bestandsnaam gekoppeld wordt en dat alles netjes hier en daar gekopieerd wordt, oa ook op mijn dropbox account
Ik heb zopas een nieuw, windows8 64 bits systeem gekocht en nu werkt het niet meer :(
weet iemand raad... zou zo graag hebben dat het werkt zoals voordien :confused:
Hier is het:

dat.com >dat.bat
call dat.bat
del dat.com
del dat.bat
cd\kine
cd pkzip
pkzip C:\Archief\Datarch\%date%.zip c:\Kine\data.*
pkzip E:\Archief\Datarch\%date%.zip c:\Kine\data.*
copy C:\Archief\Datarch\%date%.zip \\PcBoven\Data_Boven\DOCS\Kine_archief
copy c:\Kine\data.* \\Pcboven\c\kine
copy c:\Kine\*.* E:\kine
copy c:\Kine\data.* E:\kine
copy c:\Kine\kine*.* E:\kine
copy c:\Kine\data.* C:\Documents and Settings\JEAN-PAUL\Mijn documenten\Dropbox\Kine
pause

bedankt

Die regels zijn allemaal afzonderlijke opdrachten. Bij welke gaat het mis en wat is dan de foutmelding?
Die laatste copy opdracht zal in Windows 8 in ieder geval noet goed gaan. Die moet je wijzigen in:

copy C:\Kine\data.* C:\Users\JEAN-PAUL\Mijn documenten\Dropbox\Kine

Er vanuit gaande dat alles in je gebruikersomgeving gelijk is gebleven.

Laatst bewerkt:
al bij lijn 1 gaat het mis:
als foutmelding:
"Het programma of onderdeel '\??\ c:\Kine\dat.com' kan niet worden gestart of uitgevoerd vanwege incompatibiliteit met 64 bitsversies van Windows. Neem contact op met de softwareleverancier om te vragen of een met de 64 bitsversie van Windows compatibele versie beschikbaar is
hopelijk informatief!!
Bedankt
JP

Dan mis je dus het bestand dat.com

Ik denk dat alleen de maker van je bat bestandje dat weet. Ik heb geen idee wat dat is en wat dat doet.
Je hebt wel de hele inhoud van het bat bestandje geplaatst?

Wat je zou kunnen doen is het woordje REM gevolgd door een spatie voor de eerste 4 regels zetten en de wijziging die ik noemde uitvoeren.
Daarna testen wat het bat bestandje doet. Nogmaals, deze is erg afhankelijk van de inrichting van je PC en je netwerk.
PcBoven moet bijvoorbeeld ook nog steeds op dezelfde manier bereikbaar zijn.
Ook moet je nog steeds het programma pkzip hebben, dat hoort niet standaard bij Windows.

Laatst bewerkt:
Afgezien van 'dat.com' (alleen bij maker bekend) worden er enkel wat bestanden gekopieerd en gearchiveerd

Line 5-8 : c:\Kine\data bestanden worden gearchiveerd
Line 9-10 : Er worden wat bestanden naar PcBoven gekopieerd
Line 11-14 : Uit c:\Kine worden wat bestanden en submappen gekopieerd naar een ander map op de pc

Line 3-4 zijn raar, want hier worden dat.com + dat.bat verwijderd, maar mogelijk zorgde dat.com dat dit in orde kwam.

Misschien is dit het moment om naar 2013 te gaan.
Het geheel ziet er uit als een backup van bepaalde mappen en bestanden. Waarom niet gewoon een (evt. freeware) backup programma waarin je met vinkjes kan aanklikken welke mappen gekopieerd moeten worden.
De backup tool...
. moet backup's op een netwerk kunnen maken (naar PcBoven)
. moet zip backups kunnen maken
. moet datums in de zip bestandsnaam kunnen zetten

Suc6 met een goede oplossing.

Als de informatie in dat bestandje verder nog steeds klopt is het overigens geen enkel probleem om dat bat bestandje opnieuw te maken.
Maar ik zou eerst kijken naar de opmerkingen van bron in #7.

Nog een voordeel van een backup tool
. het kopieert ook bestanden die door Windows zijn gelocked
. je kunt het schedulen, dan gaat dat ook nog automatisch

Nadeel: eenmalige investering van tijd

Voordeel: Je leert er weer van :)

Zal eens rondkijken maar dat zippen en het toevoegen van een datum is wel erg gemakkelijk en dat ben
Ik nig bij geenenkel backup programma tegen gekomen
Iemand een tip??
Merci aan iedereen!!!

Je vragen:
. Heel veel backup progs hebben compressie (zip of anders)
. Als je in de Destination keuze zelf mag typen dan kun je kijken of je variable %date% kunt gebruiken
. Omdat ik minder vaak backups maak gebruik ik een Sync tool (naar netwerk schijf)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan