misbruik van ip?

Status
Niet open voor verdere reacties.

djmisty

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
hallo beste helpmij helpers,

we zitten met een raadsel hier.
we hebben een chatbox en zoals bij vele chatboxen zijn er altijd wel vervelen.
nu was er een verveel op geweest en die hebben we een ban gegeven(moet er wel even bij zeggen dat we al geruime tijd last van deze persoon hebben, hij is een kinderlijke hacker, bug abuse op criminals sites)
nu komt een vriendin van me ermee aan dat ze niet meer op de chat kon komen omdat ze een ban had.
na wat onderzoek bleek het dus zo te zijn dat die verveel zelfde ip had als mijn vriendin.
ik weet zeker dat zij niet die verveel is, kan het zijn dat hij(die verveel) via haar ip op de chat is gekomen, en als dat mogenlijk is hoe komen we daar dan achter en hoe voorkomen we dat

met vriendelijke groet en bedankt alvast voor jullie tijd
misty

djmisty zei:
hallo beste helpmij helpers,

we zitten met een raadsel hier.
we hebben een chatbox en zoals bij vele chatboxen zijn er altijd wel vervelen.
nu was er een verveel op geweest en die hebben we een ban gegeven(moet er wel even bij zeggen dat we al geruime tijd last van deze persoon hebben, hij is een kinderlijke hacker, bug abuse op criminals sites)
nu komt een vriendin van me ermee aan dat ze niet meer op de chat kon komen omdat ze een ban had.
na wat onderzoek bleek het dus zo te zijn dat die verveel zelfde ip had als mijn vriendin.
ik weet zeker dat zij niet die verveel is, kan het zijn dat hij(die verveel) via haar ip op de chat is gekomen, en als dat mogenlijk is hoe komen we daar dan achter en hoe voorkomen we dat

met vriendelijke groet en bedankt alvast voor jullie tijd
misty

een ipadres moet je zien als een huisadres
elke internet gebruiker heeft een eigen adres
je kan ook NOOIT een zelfe ip-adres hebben

wat je zou kunnen doen is het ip deblokkeren en dan tegen je vriendin zeggen of ze ook op de chat kan komen kan ze op de chat komen dan moet jij het ip blokkeren kan ze dan niet meer op de chat dan heb je haar geblokkeerd

kan het zijn dat hij(die verveel) via haar ip op de chat is gekomen, en als dat mogenlijk is hoe komen we daar dan achter en hoe voorkomen we dat

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

dat is mogelijk ja dat een hacker via haar pc de chatsite opgekomen is dat jullie haar ip adress daarom zien of het moet een kennis van haar geweest zijn.

hoe je dat kunt voorkomen is haar een paar goede anti-spyware programma's aanbieden de 3 programma's genaamd spywareblaster adaware en spybot staan hieronder op handtekening is gratis te downloaden er is ook een lijst met verkeerde anti spyware programma's die dus niet op de pc horen.

vraag of ze een antivirus programma gebruikt.

ze zou ook een hjjackthis logje kunnen aanmaken en op dit andere forum plaatsen
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=12

Laatst bewerkt:
mark__86 zei:
een ipadres moet je zien als een huisadres
elke internet gebruiker heeft een eigen adres
je kan ook NOOIT een zelfe ip-adres hebben

wat je zou kunnen doen is het ip deblokkeren en dan tegen je vriendin zeggen of ze ook op de chat kan komen kan ze op de chat komen dan moet jij het ip blokkeren kan ze dan niet meer op de chat dan heb je haar geblokkeerd

dat hebben we dus gedaan, het is haar ip we hebben dat namelijk al gedaan
het blijft een hele vreemde zaak want we snappen er niets van.
we dachten ook al dat een ip adres huisgebonden is.
maar omdat deze verveel steeds op een ander ip binnen komt wss dus een proxy is het dan ook mogenlijk?

we gaan in elk geval de andere optie even proberen even een hijacklog op aso forum zetten bedankt voor je reactie

misty

StoneyCity zei:
kan het zijn dat hij(die verveel) via haar ip op de chat is gekomen, en als dat mogenlijk is hoe komen we daar dan achter en hoe voorkomen we dat

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

dat is mogelijk ja dat een hacker via haar pc de chatsite opgekomen is dat jullie haar ip adress daarom zien of het moet een kennis van haar geweest zijn.

hoe je dat kunt voorkomen is haar een paar goede anti-spyware programma's aanbieden de 3 programma's genaamd spywareblaster adaware en spybot staan hieronder op handtekening is gratis te downloaden er is ook een lijst met verkeerde anti spyware programma's die dus niet op de pc horen.

vraag of ze een antivirus programma gebruikt.

ze zou ook een hjjackthis logje kunnen aanmaken en op dit andere forum plaatsen
http://www.antispywareoffensief.nl/forum/showthread.php?t=12

oke dat gaan we dan even doen zal haar even hijack sturen en dat log daar plaatsen
en zal haar even die proggies laten dowen

thnxx voor je reactie

misty

Admin_Frisian zei:
Weet je zeker dat het ip-ban is en geen usernaam-ban?

ja we weten cker dat het een ip ban is, we hebben het later nog eens getets door dr op de chat te laten komen en dr weer een ban te geven en weer zelfde ip as eerder van haar en van " die verveel"

het is een bribble caht en daar kan je voor zover ik weet geen naam ban geven
greetz misty

Bij de meeste providers krijg je een dynamisch ip adres, dit bekent dat om de zoveel tijd je een ander ip adres krijgt.
Elke provider heeft een aantal ip adressen om uit te delen aan zijn klanten.
Als je vriendin en de persoon die oorspronkelijk wilde bannen bij dezelfde provider zitten zou het wel eens kunnen, dat ze gewoon heel toevallig nu het ip adres heeft, van die persoon die je wilde bannen had.

De kans is enorm klein maar het kan altijd.

Laatst bewerkt:
lamp zei:
Bij de meeste providers krijg je een dynamisch ip adres, dit bekent dat om de zoveel tijd je een ander ip adres krijgt.
Elke provider heeft een aantal ip adressen om uit te delen aan zijn klanten.
Als je vriendin en de persoon die oorspronkelijk wilde bannen bij dezelfde provider zitten zou het wel eens kunnen, dat ze gewoon heel toevallig nu het ip adres heeft, van die persoon die je wilde bannen had.

De kans is enorm klein maar het kan altijd.
zeker weten, ik heb belgacom adsl en zie op mijn forum zelfs regelmatig anderen die eenzelfde ip gebruikten dan ik ...

de jean zei:
zeker weten, ik heb belgacom adsl en zie op mijn forum zelfs regelmatig anderen die eenzelfde ip gebruikten dan ik ...

die heeft zij ook meen ik ze woont ook in belgie alleen die gast die gebannen moest worden niet dat weten we zeker

nogmaals thnxx al voor het reageren:thumb:

misty

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan