Mischien een Rare vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

HuzenE

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2009
Ik heb al een aantal x een vraag gesteld over een probleem met mijn pc ( liep steeds vast )
Nu hebben we alles vervangen in de systeemkast alleen processor en Ram geheugen is nog gelijk verder alles nieuw.

Nu is mijn vraag :
Mijn Numlock lampje en lampjes van de muis ( Roccat kone ) blijven branden ook als mijn pc is uitgeschakeld
Heb mijn pc aan een geaard stopcontact zitten via een geaarde stekkerdoos, en nog heb ik dus blijkbaar last van lekstroom, ook merk ik als ik mijn externe harddisk wil aansluiten dat soms ( als ik het kabeltje verkeerd om heb ) mijn pc ineens opnieuw opstart net als of hij kortsluiting maakt.
Ook als ik met een spanningszoeker in mijn kast ga en ik hem op een schroefje hou ( als de pc uit staat ) het lampje gaat branden ( lekstroom dus ?? )

Ligt dit nu aan mijn systeemkast ?? want met mijn ouwe pc heb ik dit probleem nog nooit gehad zelfs niet in een ongeaard stopcontact.

Graag zou ik jullie mening willen weten en of jullie een oplossing voor het probleem hebben.

Zal een bijlage mee sturen met waarde's enzo van mijn pc.

Mvg Erik Huzen

Bijlagen

Je kan van alles proberen om dit probleem te verhelpen?

Zo kun je bijvoorbeeld in computerkast kijken of de stekkertjes naar de harde schijf en naar de cdrom station wel op de juiste manier erin zitten
Mischien is de voeding van je pc kapot?
Ik zou het niet weten maar het zou altijd kunnen

MVG Martijn

Het lijkt er op dat de "geaarde stekkerdoos" NIET geaard is (of slecht geaard is)... anders kan er geen (lek)spanning op de kast staan.... (in ieder geval niet zodanig dat een spanningzoeker er van oplicht). Is de kast niet geaard dan gaat de (geschakelde) voeding "zweven" en kan wel spanning gemeten worden.... het helpt om dan de stekker om te draaien in de stekkerdoos...

Als de PC helemaal uit staat (met schakelaar aan de achterzijde) mag er geen numlock lampje branden. Bij uitschakelen aan de voorzijde (is geen echte schakelaar, is een "maakcontact" om de voeding een impuls te geven), blijven een aantal spanningslijnen (en functies) aanstaan... (slaapstand of hibernation), daardoor kunnen lampjes blijven branden... dit is o.a. noodzakelijk om functies als "wake up on lan" welke je in het bios kunt inschakelen, mogelijk te maken: de PC moet contact met z'n omgeving kunnen houden.

Dank je wel !!
Dus het omdraaien van de stekker zal moeten helpen ! ga ik zeker doen en hopelijk helpt het.
Als ik de schakelaar achter op de voeding omzet is de spanning wel helemaal weg en gaan de lampjes wel uit !!
Een andere stekkerdoos zou dus eventueel ook kunnen helpen ( kijken of ik er nog 1 heb )

Nou laat wel ff weten wat er gebeurt als ik mijn stekker omdraai

Mvg Erik

Ps voeding lijkt me sterk want is net nieuw

Probleem opgelost door orginele voeding kabel tussen de pc en stekkerdoos te plaatsen, Numlock gaat nu uit en lampjes muis gaan is slaapstand ( sommige uit , andere zwakker branden )
Pc start nu ook mijn beeldscherm weer normaal op en hoef dus niet eerst het beeldscherm aan te doen en te wachten totdat die op standby gaat voor dat ik mijn pc aan deed.

Hopelijk kunnen hier meer mensen iets aan hebben, dus bij het vervangen van voeding is het waarschijnlijk slim ( al weet ik niet waarom :p ) om de voedingkabel ook te vervangen

Mvg Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan