miskoop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cateyes

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Hallo,

Dacht een goede aankoop te hebben gedaan met m'n gebruikte Dell-pc. Is van bedrijf geweest. Niks mis mee, maar ze vervangen alles na drie jaar. Heb hem werkend gezien met Dell-monitor. Nu aangesloten op m'n Iiyama lcd-monitor en krijg alleen laagste resolutie. pc herkent monitor niet. Al uren gemodderd, alles geprobeerd, maar helaas. Kan iemand nog licht in de duisternis laten schijnen?

Alvast bedankt!

Waarschijnlijk zijn de drivers van de monitor niet goed geïnstalleerd.

Probeer die eens te herinstalleren..

Heb ik al geprobeerd. Ik ben helaas de monitorsoftware kwijt, maar heb drivers van internet gedownloaded. Die in map drivercache in windows gezet en bij stuurprogramma, bladeren aangegeven dat hij ze daar uit moet halen. Helpt ook niet....

En drivers voor de videokaart; zijn die ook al opnieuw geïnstalleerd?

hee, daar had ik nog niet aan gedacht. ga ik gelijk proberen. In systeeminfo staat beeldschermadapter. Is dat hetzelfde als videokaart?

Jawel, en als je wilt weten wat voor videokaart precies in de computer zit, download dan eerst het Programma Everest. Klik hier.

bijgaand schermprintje systeeminfo. Misschien is daar iets uit op te maken?

Bijlagen

• systeeminfo.jpg
    systeeminfo.jpg
    51,9 KB · Weergaven: 51
Klik 's hier
Weet niet welk besturingsysteem je draait maar daar wordt wel om gevraagd.

Sidi, je bent m'n laatste strohalm. Ik heb het bestand win2k_xp1415 Package extreme gedownloaded en uitgevoerd, maar krijg nu de melding: Dit systeem voldoet niet aan de minimale vereisten voor de installatie van de software. Setup wordt afgesloten.
Wat nu?

Hoi

Welk operating system draait op de pc.
Laatste windows updates en patches wel geinstalleerd staan?

XP Pro, zonder laatste updates en patches. Heb nog geen verbinding met de buitenwereld op dat ding, kan dus nog niet updaten (werk nu vanaf andere computer).

Overigens. ook niet onbelangrijk, welke maximale resolutie kan je huidige monitor aan? Ik zie dat ie nu op 1024 x 768 @ 60 staat.

Dat kan ie aan, heeft ie altijd gedaan, met vorige computer.

Maar kan die monitor ook nog meer aan? Ik krijg het idee dat ie al op de hoogst haalbare resolutie staat. Killermenace, DarkZen; jullie nog een idee?

Ik heb hem altijd op 1024 x 768 gehad en meen me van aankoop te herinneren dat dat ook het maximum is wat hij aankan. Op Iiyama site staat hij niet meer, kan het dus niet opzoeken. (papieren zoek)

Ziet er niet best uit. Max. 800 x 600 en 4 bits, hoger wil hij niet. Paar gekleurde vlekken en tekst instellingenscherm met veel moeite net nog te lezen...

? Maar dan staat ie nou toch goed?

nee, hij staat op de laagste instelling en kan hem niet hoger krijgen, springt steeds weer terug en 4 bits is een ramp.

Geplaatst door cateyes
Dat kan ie aan, heeft ie altijd gedaan, met vorige computer.

Edit

Het kan dat de vga kaart in depc gewoon niet hoger wil.
al met een andere videokaart geprobeerd?

Laatst bewerkt door een moderator:
Geplaatst door cateyes
nee, hij staat op de laagste instelling en kan hem niet hoger krijgen, springt steeds weer terug en 4 bits is een ramp.

Als hij weer trugspringt... dan moet het naar mijn weten toch aan de videokaart drivers liggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan