Mislukte firmware update Compaq Presario 2100

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric1

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2001
Goedenmiddag,

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.

Ik heb een laptop Compaq Presario 2100 waar bij ik de bios wilde flashen maar dit is mislukt:evil:

Ik constateer het volgende: alle lampjes branden, de ventilator werkt, heb geen beeld en reageerd niet op toetsen aanslag.

Ik heb de reset knop aan de onderkant al gedaan, zonder succes.

graag iemands help,

Mvg,
Eric

Oh oh oh....had voordat je begon eerst maar hier om hulp gevraagd.
Hele grote kans dat je laptop weg kan of er zal een nieuw moederbord in moeten.
Ik zal je vraag bij iemand onder de aandacht brengen die je misschien verder kan helpen maar ik vrees het ergste.

Waarom wou je eigenlijk het BIOS flashen?

Laatst bewerkt:
Alvast bedankt!

Ik wilde de Bios flashen omdat ik een USB 2.0 insteekkaart heb gekocht (ebay) maar de pc zag de kaart wel maar de USB poorten op die kaart werkten niet, zo ik dacht misschien moet ik de bios even flashen.

Mvg,
Eric

Laatst bewerkt:
Hoi !

Al gelang het merk van het bios (dus NIET van de PC) zijn er een aantal recovery-mogelijkheden.

Verwacht er geen wonderen van: heb je de beschikking over een (externe) floppy-drive ?

Zo ja, kijk in de volgende link bij het juiste "merk" bios.
Zo nee, er zijn ook mogelijkheden met een USB-stick, mits.....???

Het zal je duidelijk zijn dat, hoewel ik de meeste werkwijzen al es heb uitgetest, er geen enkele garantie is op een goed resultaat.

http://forums.mydigitallife.info/threads/2105-BIOS-Recovery-procedures

Enne...ik flash hier regelmatig biossen, maar: met een laptop alleen maar als het niet anders kan, en dan zeker niet bij 'n Compaq.

Succes,

Harry.

Goedenavond Harry,

Bedankt voor je reactie, ik heb wat geprobeerd maar doe iets fout of lees niet goed.
Er zit geen floppy drive in wel een usb poort en die heeft stroom maar lijkt niets door te geven naar de pc.
Had ook ergens gelezen dat je je batterytje er ook moest halen van af je moederbord, ook die kon ik niet vinden.

Ondertussen blaast de laptop uit alle macht zijn kracht uit, alle lichtjes branden maar we houden een zwart scherm en dat met al die sneeuw weer buiten.

Mvg,
Eric

Hoi !

Als je helemaal niet in je bios kunt komen gaat 'n USB-stick uiteraard niet werken !
Immers: die staat bijna zeker niet als eerste in de opstartvolgorde (in de default-settings, daar wordt automatisch naar teruggeschakeld als er iets mislukt).

Een floppy via USB werkt meestal wel, omdat die automatisch de schijfletter A toegekend wordt.

Batterij uit je mobo zal je niet helpen: immers: dan keer je terug naar bovengenoemde default-settings, en daar heb je nu juist niets aan.

Wat is er exact misgegaan bij de bios-flash ?
Welk fabr. bios heb je ?

Greetz,

Harry.

Hallo Harry,

Ik begon te flashen via Windows, er moesten 8 processen gedaan worden, de 1e ging goed tot dat de laptop op zwart sloeg.

Welke bios ik heb (had) weet ik niet ik kan ook niets op internet vinden.

mvg,
Eric

@ Harry, fijn dat je even bent komen kijken :thumb:

@ Eric, je bent zonder dat je wist welk BIOS je had gaan flashen?

Laatst bewerkt:
Eigenlijk wel :(
Ik had via de HP site gevonden via Presario 2100, dus ik dacht dat het de juiste was.

Mvg
Eric

Hoi !

@Eric: dat kan inderdaad: HP heeft een handje van biossen naar eigen smaak aanpassen.

Ik wil er morgen wel even voor je induiken !

Maar: hoe heb je dan geflasht zonder floppy-drive ? Toch niet in Windows, hoop ik ?

Zo ja, laat alle hoop dan varen, en ga voor een nieuwe laptop.

Heb je direct USB-2 poorten (en alsz je nog even wacht USB-3) !

Maar hoe dan ook, je hoort nog van me !

Greetz,

Harry.

Inderdaad via Windows.

goede nacht rust iedereen morgen weer een verse dag.

Mvg,
Eric

Hallo Harry,

Ik heb in ieder geval wat te lezen.

Bedankt voor het meedenken.

Mvg,
Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan