Mislukte herinstallatie (paralyse)

Status
Niet open voor verdere reacties.

pygmalion

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2009
Beste mensen,

Allereerst, dank voor jullie tijd. Ik heb mijn best gedaan om een soortgelijk thread te vinden over dit onderwerp hier, maar het is me niet gelukt. Excuses als dit toch dubbel is.

Ik wilde laatst Windows 7 opnieuw installeren op mijn Dell XPS 15z (ultrabook). Ik had geen back-up dvd's of wat dan ook, dus besloot om Windows 7 te downloaden van internet en mijn OEM licentie in te voeren tijdens de installatie. Ik weet niet precies wat er misgegaan is, of OEM licenties kunnen niet zomaar gebruikt worden voor niet-OEM versies (bestaat dat onderscheid eigenlijk?), of ik heb het besturingssysteem in een andere taal gedownload, maar na de installatie gaf Windows aan dat mijn besturingssysteem waarschijnlijk illegaal was. Ik had windows zelf niet van een illegale website / torrent gehaald, maar van een nette website. Mijn windows kon iig niet geactiveerd worden (noch over het internet, noch via de telefoon). Ik besloot toen om het opnieuw te installeren, maar deze keer ging ik voor een fysieke Windows 7 Pro disc dat ik thuis had liggen (mijn OEM was home edition, gedownloade windows ook). Maar de laptop wilde hem niet lezen. Schijnt dat veel hardware niet werkt, wegens gebrek aan drivers. Wifi, bekabeld internet, dvd schijf, usb poort, niets maar dan ook niets wat op externe input zou moeten reageren werkt. Zo ben ik tussen wal en schip beland: het huidige systeem is onbruikbaar en wijzigingen aanbrengen is onmogelijk. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen?

Heel erg bedankt!

Ik moet je helaas hierbij corrigeren Lange Pier, windows mag je uit legale bron wel downloaden zolang je maar zoals je zelf aangeeft je eigen legale key gebruikt die bij de gedownloade versie toebehoort.
Een key kan je niet voor een andere versie gebruiken.

http://www.xcomputers.nl/pctip/windows7/oem-downloaden.html
Hier miss vandaan?
Let wel dat ipp windows 7 downloads nooit illegaal zijn, je gebruikt je legale key ervoor maar moet je wel dezelfde uitvoering gebruiken.
Welke uitvoering is/was je 7 home edition? 32 of 64 bits?

En nu werkt het wel of niet? drivers haal de bij Dell op.

Dat zou goed kunnen, Lange Pier, dat ik windows van die website heb afgehaald. Hij werkt nog steeds niet. Ik weet dat ik de drivers bij Dell kan ophalen, maar dat gaat lastig als je geen internet hebt op de laptop en de dvd/usb/sd poorten het niet doen.

Welke uitvoering is/was je 7 home edition? 32 of 64 bits?

32 bits. Zowel OEM als gedownload. Talen kwamen volgens mij niet overeen, maar dat weet ik niet meer zeker. Ben vergeten wat de taal van mijn OEM was.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik moet je helaas hierbij corrigeren Lange Pier, windows mag je uit legale bron wel downloaden zolang je maar zoals je zelf aangeeft je eigen legale key gebruikt die bij de gedownloade versie toebehoort.
Een key kan je niet voor een andere versie gebruiken.
legale key ervoor maar moet je wel dezelfde uitvoering gebruiken
Moet ik je ook even corrigeren, staat er gewoon.

32 bits. Zowel OEM als gedownload. Talen kwamen volgens mij niet overeen, maar dat weet ik niet meer zeker. Ben vergeten wat de taal van mijn OEM was.

Zoek een torrent met w7 home premium 32 bits dutch/nl.

En als het alleen om de drivers gaat.
Je zit nu ook op het net, de drivers op een cd zetten, die zal toch wel werken?

Beste Lange Pier, zoals eerder gezegd werkt de dvd ROM van de laptop niet. Ik wilde divers hebben zodat ik de dvd kon laten werken zodat ik een nieuwe installatie kon uitvoeren vanaf de disc. Heb al een Windows disc, dus torent hoeft niet. Ik wilde op de een of andere manier deze Windows geïnstalleerd hebben. Is weliswaar professional, maar de laptop wilde ik toch formatteren, dus de versie maakt niets uit. Van deze Windows heb ik ook legale key.

Je hebt geen drivers nodig om een DVD station te laten werken, die werkt ipp ook als je met een w7 dvd opstart.
Ook een USB werkt ipp gelijk voordat windows7 is opgestart en erna heeft W7 de drivers voor usb1 en 2 ook.
Zal er meer loos wezen met die Dell........

Nou voor de installatie werkte alles netjes, na de installatie niets. Kan moeilijk geloven dat het een technisch probleem is..

Nou voor de installatie werkte alles netjes, na de installatie niets. Kan moeilijk geloven dat het een technisch probleem is..

Tenzij Windows expres alles blokkeert, denkend dat ik illegaal bezig ben

Lol, zet in de bios eerst alles op normaal o.i.d.
W7 heeft weinig te maken met het niet werken van de DVD speler.......

Ik kom in dit topic geloof ik 6x "ipp" tegen maar is er misschien ook iemand die mij kan vertellen wat "ipp" is ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan