Mislukte updates alsnog installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheMitchHD

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
Berichten
193
Beste lezer,

Ik was laatst aan het kijken in mijn update geschiedenis en daar zie ik dat sommige (belangrijke) updates niet zijn geinstalleerd.
Kan je deze alsnog installeren?

Gr.
Mitchel
 
Wat 'zegt' Windows update als je opnieuw naar updates laat zoeken / worden er nieuwe updates gevonden en zo ja, hebben die dezelfde KB nummers als die welke eerder mislukt zijn? Zo nee, kijk dan eens wat hoger in de lijst van de updates, want dan staan de als mislukt gemarkeerde updates inmddels ook bij de 'gelukte' / geïnstalleerde.
 
De updates die mislukt zijn komen niet tevoorschijn als ik Windows Update laat zoeken. Opnieuw opstarten heb ik meerdere keren geprobeerd. Ik heb het KB nummer ook op internet opgezocht en geprobeerd te installeren maar dit werkte niet.
 
Eén vraag van mij heb je niet beantwoord en door het beantwoorden van een andere is juist die ene zou belangrijk............

Je schrijft namelijk dat wanneer je Windows update laat zoeken, er geen nieuwe updates worden gevonden. Dit doet mij vermoeden dat de eerder mislukte updates, op een later moment wél zijn geïnstalleerd, vandaar ook mijn vraag : heb je ook wat hoger in de lijst gekeken (bij wél gelukte updates) of daar de nummers van de mislukte updates staan m.a.w. of de mislukte op een latere datum wél bij de gelukte staan. Update is namelijk zó slim / dom, dat wanneer een update mislukt, ze elke keer weer worden aangeboden, zeker als je handmatig laat zoeken. Het feit dat ze bij handmatig laten zoeken naar updates niet meer worden aangeboden, betekent eigenlijk voor 100% dat ze inmiddels wél zijn geïnstalleerd. (Tenzij je ze handmatig hebt uitgeschakeld)
 
Laatst bewerkt:
De updates die mislukt zijn staan maar 1x in de lijst. Als ik probeer een update via internet (Google) probeer te installeren geeft hij de foutmelding:
"Kan deze update niet installeren. Probeer het later nog eens"
Als ik het later weer probeer komt weer hetzelfde te staan.
 
En je weet zeker dat Microsoft update ze niet vindt als je Microsoft update handmatig laat zoeken? Dus niet via Google bij Micrsoft gaan downloaden, maar gewoon de updatetool van je Windowsversie gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Tja, dan wordt het toch even wat ingewikkelder, want dan kán het m.i. bijna niet anders dan de updates zijn wel geïnstalleerd, anders blijft Microsoft update deze steeds maar weer vinden als je laat zoeken.
 
:( Maar dit is ook zo ( soms ! ) dat inderdaad sommigen updates worden ze hernoemd en je kan niet meer achterhalen dat ze wel bij je in pc zijn omdat ze ook onder andere code-naam in PC bevinden enz... bla.
Mocht jouw PC NIET besmet te zijn en mocht je tijdens PC te gebruiken geen enkele problemen hebben dan heb je ook helemaal niet nodig niet-geïnstalleerde updates opnieuw te zoeken ...
Maar mocht je dat per-se wel willen draai maar gewoon Microsoft Update FixIt en verder moet je niets meer doen gewoon afwachten dat die gemiste updates ( welke je ooit ge-weigert hebt !? ) opnieuw aangeboden door tijd terug komen ..

KLIK -->>http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/troubleshoot-problems-installing-updates#1TC=windows-7

P.S. Sommigen updates worden ze soms aangeboden ( ook z.g.n.m. belangrijke updates ! ) terwijl je die helemaal niet nodig hebt !
 
Laatst bewerkt:
Ik zou vermoeden dat de mislukte updates zijn vervangen door updates van later. En als die "updates van later" wél zijn geïnstalleerd, dan is er (dus) geen probleem.
Andere optie zou zijn dat je zelf die updates verborgen hebt, maar die kun je via het Windows Updates item in Configuratiescherm weer zichtbaar maken, als je wilt.

Samenvattend: als nieuw zoeken van updates niet diezelfde updates oplevert én je hebt geen updates zelf verborgen, dan zou ik me geen zorgen maken (zie eerste regel).

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan