Mislukte updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytsma38

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Hallo allemaal,

ik heb het volgende probleem: het lukt me maar niet om de updates van windows te downloaden. Ik heb windows xp pro op mijn computer, en als ik probeer te updaten krijg ik deze melding:

Installatieoverzicht

Geslaagd: 0
Mislukt: 84
Resterend: 0

--------------------------------------------------------------------------------

Geslaagde updates

--------------------------------------------------------------------------------

Mislukte updates
Als u hulp nodig hebt om een update correct te installeren, raadpleegt u de oplossing onder de beschrijving van een probleem.

Probleem: vanwege een probleem op de computer kunnen updates niet worden gedownload of geïnstalleerd
Oplossing: probeer de updates nogmaals te installeren. Als dat niet werkt, kunt u met de probleemoplosser proberen het probleem op te lossen.

Wat kan dat probleem zijn? Alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Martijn

Probeer dit eens :

In Start -> Uitvoeren -> typ: net stop wuauserv

Open Verkenner en verwijder volgende bestanden:
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\SelfUpdate
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\WebSetup
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\WuRedir
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\AuthCabs
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\DataStore
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download

In Start -> Uitvoeren -> typ: net start wuauserv

Start de computer, open opnieuw IE en probeer de Windows Update opnieuw. Je moet wel over de volle beheerdersrechten beschikken.

Dankjewel voor je reactie, helaas geen effect. Sterker nog, het updaten loopt nu vast. Wordt er zo langzamerhand gek van. Ben bang dat ik hem toch moet wegbrengen.

Tweede vraag: kan het slecht functioneren van het toetsenbord een softwareprobleem zijn? Ik moet een toets ongeveer een halve seconde inhouden voordat er een letter verschijnt. Als ik windows herstel met behulp van de cd, gaat het weer perfect maar na verloop van tijd loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Heb er van alles aan gedaan, hitman pro, computer opschonen en recent zelfs mijn computer geformatteerd en windows opnieuw geinstalleerd. Niks geholpen. Iemand een idee? Of is de schroothoop de beste optie...

Als ik al deze symptomen op een hoopje gooi, begin ik te denken dat je wel eens met een flinke besmetting op je PC zou kunnen zitten. Even HijackThis downloaden bij Trend Micro en een logje plaatsen op een forum waar ze deze behandelen, zou ik je alvast aanraden ... voor je naar de schroothoop loopt met je PC.

Je pc hoeft daarvoor niet op de schroothoop hoor. Dit is een softwarematig probleem. Je kunt het best op deze manier doen:
- Windows Installeren
- Service pack 2 installeren (tenzij dat deze al in je xp cd geintegreert zit)
- firewall en antivirus
- Dan pas steek je je internet kabel erin, niet eerder!
- Windows update, alle updates installeren.
- Daarna kan je je andere programma's installeren. :thumb:

Bedankt voor de moeite heren. Helaas had ik deze twee opties zelf ook al geprobeerd. Ik breng mijn laptop nu naar iemand met wat meer verstand van dit soort dingetjes... Laat hier wel weten of het de schroothoop is geworden of niet! Gegroet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan