Misschien een raar probleempje...

Status
Niet open voor verdere reacties.

H4rdje

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
maar het gaat om het volgende :

sinds een aantal maanden wordt ik geplaagd door diefstallen, ttz de PC's worden opengemaakt en ontdaan van RAM's en HD's. Ik heb in eerste instantie IP-camera's geplaatst, maar dit haalt niets uit. Er wordt gestolen in de uren dat het inbraakalarm nog niet is ingeschakeld, dus dat is ook geen hulp. Ik heb nu ooit eens gelezen dat er een mogelijkheid is om de PC's een melding te laten geven wanneer deze worden opengemaakt, en dit door gebruik van tampers. Weet iemand daar iets meer over?

ook kan je security schoeven kopen deze kan dan alleen met,
een speciaale schroevendraaier geopent worden.
is wel erg dat het zo al moet gaan tegewoordig.

Er bestaan speciale sloten die aan de achterkant van de pc-cover worden gemonteerd. Hierin is ook de mogelijkheid in opgenomen de snoeren van toetsenbord en muis vast te zetten. Tampers zegt me niets maar er bestaan cover sensoren (inbouw) die geactiveerd worden via het BIOS en die een signaal afgeven, maar in de vorm van een hoge piep.

Op zoek naar "tampers" kwam ik eerst in de koffiezetbranche terecht. :confused:
Je zult tampers in een andere betekenis bedoelen en toen bleek dat het bedrijf Chubb Security in een PDF-file het Koninklijk Besluit online had gezet, waarin kennelijk dat tampersysteem bij alarmbeveiliging van een wettelijke basis is voorzien.
Misschien eens bij Chubb Security informeren?

Edit: zoek in het PDF-bestand op "tamper".

Laatst bewerkt:
Op zoek naar "tampers" kwam ik eerst in de koffiezetbranche terecht
Dat zal wel iets met het expressofilter te maken hebben. Tamper is de Engelse betekenis van aandrukken / aanstampen.

Wat hier bedoelt wordt is het begrip tamper-proof = bestand tegen knoeierij.
In veel alarm installaties is een zgn tamper-lijn met kastschakelaars opgenomen om te voorkomen dat componenten geopend/gesaboteerd worden.

B

Dat zal wel iets met het expressofilter te maken hebben. Tamper is de Engelse betekenis van aandrukken / aanstampen.
Dat was me duidelijk hoor. :D
Op de site van Chubb Security en in dat KB wordt het begrip tamper in de veiligheidsbranche duidelijk gemaakt, zoals jij het nu ook toelicht.
Maar goed, hopelijk heeft "H4rdje" wat aan al onze aanbevelingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan