Misschien een simpele vraag DVD-speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Slyzz

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2005
Ik heb al sinds een jaar of 3 een Medion pc en gebruik hem naar volle tevredenheid en nooit last ermee gehad :)

Maar.................

En nu komt het , ik heb een probleem !!!!!!! :mad:

Mijn DVD speler speelt geen DVD'S meer af.
Voor zover ik kan zien omdat de PC de DVD voor CD-speler aanziet, heb het stuurprogramma verwijderd maar de PC blijft het stuurprogramma voor de CD-speler gebruiken voor de DVD.
ik heb DVD's met films geprobeerd en DVD's met bestanden.
Zou misschien kunnen dat ik in een verleden zelf wat heb lopen aanklooien maar dat weet ik niet meer

Het nadeel van zo een Medion pc is dat je er geen losse drivers van je hardware hebt en op de site van Medion zelf is ook niets te vinden.

wie kan mij helpen :confused:

TheSlyzz

Hoi Daan

nou ik heb even in mijn apparaatbeheer gekeken en de DVD staat daar als IDE DVD-ROM 16X

Heeft stuurprogrammaversie van Microsoft datum 1-7-2001
versie 5.1.25.35.0
Ik heb gepobeerd het stuurprogramma te updaten maar er bestaat geen nieuwer (volgens windowsupdate) stuurprogramma van.
Maar ja ik weet ook niet waar ik verder moet zoeken.

Misschien heb je er wat aan

Groetjes The Slyzz

//later die avond.

ik had al een vermoeden dat dit iets te simpel was ,
ik heb dus een DVD van Ultima Electronics Corp type DHI-G40
Nu heb ik hier ook een driver voor gevonden en op een diskette gekopieerd , maar als ik het stuur programma wil bijwerken dan geeft ie aan dat er niks op de diskette staat
ik snap er echt niks van

Laatst bewerkt:
dvd leest geen gebrande dvd's

Hoi Iedereen,
nou ik moest nog even terug komen op mijn vraag omtrent het niet afspelen van gebrande dvd's (bestanden!!!!!)

om een of andere reden blijft ie vragen om een dvd schijf maar hij zit er toch echt in, dus mijn dvd speler leest geen gebrande dvd's maar wel orginele dvdfilms.

ik heb zelf geen dvdbrander ik heb ze bij iemand anders laten branden .
Zou dat het probleem kunnen zijn

Met vriendelijke groet The Slyzz

Helaas zijn DVD spelers gevoelig voor bepaalde merken (of eigenlijk fabrikanten). Het ene merk DVD is de andere niet. Wat goed werkt op 1 DVD speler werkt totaal niet op een andere. Dus probeer eens ander merk DVD´s. Wat bij mij bij verschillende DVD spelers in de PC goed werkte was Arita; veel te koop op PC beurzen en zo.
Maar ik heb 3 stand-alone DVD spelers voor bij de TV en daar weigert er 1 van om Arita's af te spelen. So there you go; kwestie van proberen.
Enne; duurdere DVD's betekent niet altijd (of eignelijk vaak niet) dat de kwaliteit beter is...;
Als je duits een beetje behoorlijk is kijk dan eens op de site van PC Welt en lees de testen van DVD's...
http://www.pcwelt.de/tests/hardware-tests/dvd-rohlinge/index.html

THX voor de reactie

Hoi mterme

Nou ik zal het eens uitproberen, dus kan nog een dure grap worden, maar bedankt voor de optie,zal hier en daar eens vragen voor DVD's

groetjes The Slyzz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan