misschien een spiegelreflex camera nemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Movie2000

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2008
Hoi,
Ik heb Pentax Optio A30 10mp 3x zoom
Ik krijg binnen nooit mooie foto's. Ik vind gewoon overdag buiten camera.
Ik zit te denken dat ik een Olympus SP-560UZ neem.
Ik ben amauteur fotograaf.
Zou iemand mij kunnen helpen?

Je topic titel heet "misschien een spiegelreflex nemen". Om te beginnen, deze Olympus is geen spiegelreflex camera.
Op dat toestel kan je ook geen externe flitser monteren. Dus qua belichting is het altijd behelpen.

Geen enkele camera zal zonder het gebruik van een externe flitser, en/of een lichtgevoelige lens fatsoenlijke plaatjes binnenshuis kunnen maken.
Tenzij je een trage sluitertijd gebruikt, statief gebruikt en geen bewegende personen op de foto wil hebben.

Wanneer ik het bedrag van €320,- moest gaan neertellen, zou ik een paar tientjes bijlappen, en voor een echte spiegelreflex gaan.
Nu een aanbieding bij Mediamarkt de Nikon D40 met 18-55 lens voor €399,--. En dat is dus wel een echte spiegelreflex.
Koop terzijnertijd nog een externe flitser, en je maakt ook binnen "mooie" plaatjes. (voor zover geflitste foto's mooi zijn).

Laatst bewerkt:
dankjewel voor informatie, ik dacht dat die fototoestel die ik eerst zou nemen ook spiegelreflex camera was. ik weet alleen nog niet wat dit betekend: 18-55 mm objectief met lichtwaarde van f/3.5-5.6G. en misschien een stomme vraag zou het nog gevoeler lichtwaarde kunnen.

Met een gevoeligere lichtwaarde wordt de lens ook flink duurder. Je hebt lenzen met een F1.8 deze zijn zeer licht gevoelig.

De lens die je aangeeft kan bij 18mm een F3.5 hebben en bij 55mm een F5.6
F = diafragma. Hoe kliener het getal hoe groter de lens opening.(Diafragma)

Misschien handiger aan te geven wat je voornamelijk wil gaan fotograveren.

Fotograferen in het donker is altijd lastig.
Of je moet een dure flitser aanschaffen, maar ik ben dan geen liefhebber van geflitste foto's.