Misschien simple, maar ik weet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

eltee

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2009
Ik heb een tweetal tabellen, de eerste is de hoofdtabel en de tweede is de adres tabel. Iemand moet een opdracht doen, de naam komt uit de tweede tabel. De opdracht gever komt ook uit tweede tabel. Als ik nu een rapport (werkopdracht) maak worden netjes de gegevens ingevuld alleen bij de opdracht gever staan de voornaam etc van de uitvoerder en niet die van de opdracht geven...:o

Kan iemand mij helpen, ik weet het niet meer.......

Ik heb een stukje bijgevoegd van de database... ik wil graag een tabel met alle personen waar ik dan uit kan kiezen. Een uitvoerder kan nu ook een opdrachtgever zijn....

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat je de tabel met Adressen alleen aan het veld Uitvoerder hebt gekoppeld. Als je een brontabel voor twee verschillende velden wilt gebruiken (wat prima is) moet je hem ook aan twee verschillende velden in de doeltabel koppelen. In het venster <Relaties> kun je dit ook doen, al is dat niet noodzakelijk, zolang je het maar op de keuzelijsten (met invoervak) op je formulier goed doet. Op je formulier heb je vermoed ik twee keuzelijsten voor resp. cboOpdrachtgever en cboUitvoerder. Deze krijgen elk een koppeling met resp. [OpdrachtgeverID] en [UitvoerderID] in je hoofdtabel, en een Rijbron die is gebaseerd op de tabel Adressen. Ik neem aan, dat je in die tabel Adressen een onderscheidend veld hebt gemaakt (Soort bijvoorbeeld) waarin je aangeeft of iemand Uitvoerder of Opdrachtgever is, zodat je de keuzelijsten correct kunt filteren.

OctaFish, bedankt voor je reactie. Helaas snap ik er niet veel van....gebrek aan kennis... ik heb een stukje bijgevoegd van de database. Wat ik eigenlijk wil is een tabel met personen erin. Daaruit kan ik kiezen wie opdrachtgever is en uitvoerder. Als ik nu een werkopdracht uitdraai wil ik de overige gegevens van zowel de opdrachtgever als uitvoerder toevoegen (zoals voornaam, functie, en telefoonnummer). Wat ik nu krijg is dat ik telkens van de opdrachtgever de voornaam en functie etc...

Ik neem aan dat je vraag dus eigenlijk nog niet is opgelost? Als dat zo is, zou ik de status nog even op Niet opgelost laten staan, want anders kijken anderen er misschien niet meer naar.

Je moet, zoals ik al zei, de tweede tabel twee keer toevoegen aan je query, en de twee tabellen aan de respectievelijke velden koppelen. Ik heb nog wat foutjes uit je db gehaald, dus hier een bijgewerkt voorbeeld!

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan