misschien wat offtopic, ideeen gevraagd webapplicatie discotheek jQuery Mobile

• Onderwerp starter Onderwerp starter pum
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pum

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2009
De vraag is misschien wat offtopic, maar ik kon niet echt een sectie vinden waar ik deze vraag onder kon plaatsen. Aangezien ik mijn webapplicatie bouw met jQuery mobile leek mij dit de beste topic.

De webapplicatie is voor een discotheek. De bedoeling is om in combi met social media meer bezoekers te trekken naar de discotheek. Dit is vooral voor dagen waarop weinig bezoekers komen (di, en vrijdag) donderdag en zaterdag is het meestal druk.

Mijn vraag aan jullie:
hebben jullie leuke ideeën die ik zou kunnen verwerken in mijn webapp (mogelijk in combi met social media, of een totaal ander idee) laat het mij dan weten. Let wel: Het doel is vooral om mensen te trekken op de dagen dat het niet zo druk is. Alle ideeen zijn welkom.

N.B: Ik bouw het geheel met jQuery mobile. Zolang de techniek het toelaat is alles te realiseren.

b.v.d

Laatst bewerkt:
Oke leuk idee maar de vraag is allereerst waarom zou ik de app willen downloaden?

een paar opties:
  • Geef previews omdat ze de app hebben gedownload
  • Eventueel fotos van een avondtonen
  • Verstuur via twitter ofzo leuke berichtjes die je ook gelijk ontvang in de app
  • Geef openingstijden en de eventuele thema avonden beschikbaar

Veder is het belangrijk dat je app goed werkt vraag een aantal mensen in je omgeving het te testen en eventueel vragen wat ze nog missen/ beter kan.

Ten eerste bedankt voor het meedenken :thumb:

Om antwoord te geven op je vraag: waarom zou je de app willen downloaden?
Dit hoeft niet :) hij is gewoon via een url in de browser te bekijken (webapp). Hoofddoel van de app is puur informatief. De laatste 3 punten heb ik inderdaad al verwerkt foto's: deze komen van het facebook account van de discotheek, twitter:updates twitter timeline discotheek, en openingstijden. Wat je met previews bedoeld snap ik niet helemaal het is namelijk een webapp :D

Het hoofddoel is informatie geven, maar daarnaast is een mobiele website, en of webapp ook een marketingtool en kan het er ook voor zorgen dat je meer bezoekers gaat trekken. Nu zijn donderdag en zaterdag avond vaak druk bezochte avonden. Maar dinsdag en vrijdag bijvoorbeeld veel minder. Hoe zou je in combinatie met social media, en de items die al zijn verwerkt in de app, zoals foto's van facebook, feest agenda iets kunnen bedenken waardoor je meer bezoekers gaat trekken op de dinsdag en vrijdag.

Ikzelf vond het namelijk lastig om iets te bedenken omdat: op avonden zoals dinsdag moeten de meeste mensen de volgende dag weer werken. Vrijdags zijn de meesten brak van de donderdag ervoor :D 'en hier spreek ik uit ervaring'

ik heb zitten denken aan een soort punten systeem binnen de app waardoor mensen 'wanneer ze een bepaalde score halen' privileges krijgen (bijv vip ruimte, of 10 gratis drankjes etc etc) maar hoe dit er voor moet zorgen dat op di en vr meer bezoekers komen weet ik niet.

op dit moment tast ik dus nog in het duister, en zijn alle idee�n welkom :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan