Missend dll berstand bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

appie26

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2012
Berichten
47
Tijdens het opstarten van mijn Windows 7 pc krijg ik de melding volgens de foto. Na op OK te hebben geklikt heb ik er verder geen last van.
Iemand enig idee hoe ik deze melding weg kan poetsen??

Foutmelding bij opstarten.jpg
 
Zie dat er een dubbel \ teken staat in je schermafdruk na Temp. Dat is zowiezo een ongeldige padnaam.
Download http://live.sysinternals.com/autoruns.exe , rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
Zodra alles is ingelezen, klik op het verrekijker knopje, en zoek naar tsiVi132.dll
Rechtsklik op alle regels waar het voorkomt en kies Delete.
[Zoek en verwijder net zo lang totdat het niet meer gevonden wordt.]

Kan overigens makkelijk aan malware liggen dat die aanroep op je pc geland is!

Tijs.
 
Heb het progje gedraaid maar die kan nix met tsiVi132.dll vinden. Daarna ff spybot search & destroy laten lopen en die vond ook nix.
Daarna de pc opnieuw opgestart en ik krijg de melding nog steeds....
 
Typefoutje van mijn kant, zie ik zojuist: Je moet in AutoRuns zoeken naar tsiVi232.dll

Tijs.
 
Wel aan gedacht om "Als Administrator uitvoeren" te doen, zoals in mijn eerste posting aangegeven?
Anders eens zoeken op rundll en dan kijken of je zaken tegenkomt waar jouw Temp map bij betrokken zijn.

Tijs.
 
Ik snap het niet helemaal. Als ik op tsiVi232.dll zoek krijg ik bij de eerste poging een gigantische waslijst van gevonden regels. Zoveel dat ik die echt niet allemaal ga verwijderen. Er zitten ook herkenbare regels tussen die volgens mij niet weg kunnen.
Als ik nog een keer dezelfde zoekopdracht doe krijg ik de melding "can not find string "tsiVi232.dll "". Dan vind hij dus niks.
Zoekopdracht "rundll" geeft ook geen hits.
 
Bedankt dat je tot nu toe valse informatie teruggemeld had: Je vindt dus wél tsivi232.dll, maar eerder meldde je van niet. Je begrijpt dat ik dat toen al héél vreemd vond omdat Autoruns heel grondig is.
Bestand zonder typefout geeft ook geen zoekresultaat.........
Dan ook nog te lui zijn om de aanroepen te verwijderen, "omdat dat teveel werk is"...

De kans dat ik ooit nog een poot voor je uitsteek zijn minimaal, dat begrijpt elk kind.

Lijkt me verstandig dat, als je van je probleem af wilt komen, minstens de gevonden aanroepen met in de opdrachtregel het woord Temp verwijdert, dus je kunt je op díe opdrachtregels richten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij gaat er iets fout.
De eerste keer zonder typefout heb ik waarschijnlijk niet als administrator Autoruns opgestart. Foutje van mijn kant dat ik vergeten heb te vermelden in mijn postje.
Betreffende die opmerking over het verwijderen van die waslijst aan regels, is niet teveel werk maar wat ik probeerde duidelijk te maken is dat ik bang ben om regels te verwijderen die niet weg mogen omdat anders programma's niet meer goed draaien.
Wat mij ook onzeker maakt dat ik bij de eerste zoekopdracht die hele waslijst zie en bij de 2e keer helemaal niks. dan zou ik verwachten dat ik dan dezelfde waslijst te zien zou krijgen.
Al met al ben ik volgens mij gewoon voorzichtig en NIET te lui of te laks.
Maar als ik je op een of andere manier beledigt heb of de indruk heb gegeven dat ik er geen moeite voor wil doen dan spijt me dat oprecht maar het klopt niet.
Ik ben alleen zoals iedereen super druk en probeer dit probleem tussen alle werkzaamheden door ook nog op te lossen.
Dat ik daardoor in mijn enthousiasme wat vergeet te melden kan ik ook niet helpen.
Maar goed. Als ik mensen onbewust beledig dan stop ik er maar mee en zal het verder wel zelf proberen op te lossen.
Bedankt in ieder geval voor de reply's.
 
Volgens mij gaat er iets fout.
De eerste keer zonder typefout heb ik waarschijnlijk niet als administrator Autoruns opgestart. Foutje van mijn kant dat ik vergeten heb te vermelden in mijn postje.

Had dat dan even teruggemeld, dan was het allemaal een stuk minder 'harkerig' geworden. :)

Ok, je weet wat er in de aanroep moet staan: Zowel het woord Temp als het woord tsiVi232.dll
Dus alle regels die je met tsivi232.dll vindt waar ook het woord Temp in voorkomt
dan kun je die óf verwijderen óf uitvinken.
Uitvinken is als je liever niets verwijdert, maar wel uitschakelt (zodat je evt. het later weer zou kunnen inschakelen).
Daarna de pc herstarten en kijken of de melding wegblijft.

Succes,

Tijs.
 
Zoals gezegd ben ik door de drukte wat slordig geweest met mun reply's.
Heb ondertussen in de wirwar van regels er 1 gevonden waarin het woord temp stond en die verwees naar iets van tsi video.
tsiVi232.dll stond er niet letterlijk in vermeld. Maar het leek me voldoende duidelijk dat dat de boosdoener moest zijn.
Die verwijdert en nou ben ik de melding kwijt.
Tijs, bedankt voor je adviezen en ik zal in het vervolg met wat meer aandacht mijn postje typen. :thumb:
 
Fijn dat het gelukt is.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan