• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Missende formule berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanspapa

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2010
Vanwege me werk wil ik graag reclames berekenen en dan het liefst zo nauwkeurig mogelijk uitkomen.
Ik loop vast op de regel verw. vk (verwachte verkoop) en index. Ik zou graag willen dat hij alles aanpast (verw. verkoop en index en natuurlijk de totalen) op het moment dat ik weer een dag verkoop heb toegevoegd. (verkoop). Moet er soms kolommen bij of wie heeft er per ding de juiste formule want ik loop (zit) even vast.

bijvoorbaat dank

Bijlagen

hanspappa,

Waar ik niet uitkom is het verschil in gewenste verkoop en verwachte verkoop, ik begrijp dat je zoveel mogelijk wilt verkopen maar waar baseer je deze getallen op en hoe wil je de verwachte verkoop berekenen? is dit History + x% en dan procentueel verdeeld over de betreffende dagen of iets anders?

P.S
Ik heb gezien dat je hier in iedergeval al antwoord hebt gekregen. Ik hoop voor je dat het de oplossing voor je was.

Laatst bewerkt:
gewenste verkoop is index x historie / 100 en het gaat niet om veel te verkopen het gaat erom om op dinsdag zo min mogelijk over te hebben.

Historie is gegevens die we hebben. verwachte verkoop is wat we denken te gaan verkopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan