missende pictogrammen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kennix

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Ik heb pas een crash gehad met mijn laptop. Hij is hiervoor gemaakt door Asus. Bleek een kapotte interne geheugen. Nu heb ik m terug gehad met volledig nieuw vista met sp1 erop geinstalleerd.
Maar nu mis ik een paar pictogrammen in mijn taakbalk.

Dit zijn het toetsenbord en de letters "NL".

Deze had ik ervoor nog er wel in staan. Deze stonden normaalgesproken rechts in de taakbalk aan de linkerkant van de verborgen pictogrammen.

Weer iemand hoe ik deze terug kan krijgen in de taakbalk?

Start > Configuratiescherm > Verander toetsenbord en andere invoermogelijkheden > Verander toetsenbord > Tabblad "Taalbalk" > Rondje bij "Vast in taakbalk"

Zoiets zal het zijn, ik draai hier een engelse versie dus het is vrij vertaald.

Ik heb pas een crash gehad met mijn laptop. Hij is hiervoor gemaakt door Asus. Bleek een kapotte interne geheugen. Nu heb ik m terug gehad met volledig nieuw vista met sp1 erop geinstalleerd.
Maar nu mis ik een paar pictogrammen in mijn taakbalk.

Dit zijn het toetsenbord en de letters "NL".

Deze had ik ervoor nog er wel in staan. Deze stonden normaalgesproken rechts in de taakbalk aan de linkerkant van de verborgen pictogrammen.

Weer iemand hoe ik deze terug kan krijgen in de taakbalk?

Vraag: gebruikte je die opties dan?
Je hebt namelijk een 'vaste' toetsenbordindeling; veranderen daarvan betekent dat je 'verkeerde' tekens op je scherm krijgt die niet corresponderen met de toets die je indrukt. Dus dat 'knopje' met een toetsenbord leidt alleen maar tot problemen.
Het knopje met NL zóu praktisch kunnen zijn. Dat betekent dat je de door jou gewenste 'tweede' taal naast NL toevoegt en daaraan dezelfde toetsenbord-indeling koppelt.

Configuratiescherm > Landinstellingen; tab: Toetsenbordindelingen en talen.
Zie verder de bijlagen.

Bijlagen

• ScrnDmp-01.jpg
    ScrnDmp-01.jpg
    45 KB · Weergaven: 57
  • ScrnDmp-02.jpg
    ScrnDmp-02.jpg
    7,3 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Start > Configuratiescherm > Verander toetsenbord en andere invoermogelijkheden > Verander toetsenbord > Tabblad "Taalbalk" > Rondje bij "Vast in taakbalk"

Zoiets zal het zijn, ik draai hier een engelse versie dus het is vrij vertaald.

Ik heb dit na gekeken en hij bleek al aangevinkt te zijn. Heb er wat mee gerommeld maar heeft niet geholpen.
Ik heb vista maar opnieuw geinstalleerd, want ik kreeg ook een aantal programma's niet aan de praat waaronder corel paint shop pro X2. Die deed het voorheen wel gewoon.

En nu staan ze er weer.

Je hebt de reactie van Teun ook doorgelezen?

Dat je NL/EN in je taakbalk hebt staan zorgt over het algemeen alleen maar voor problemen (daarmee kun je je toetsenbord-indeling wijzigen).

Het beste is dan ook om maar 1 taal bij je Taaleigenschappen te hebben staan. (Zie eerste bijlage van Teun)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan