ik heb dit ergens gevonden,lees maar door:
Ik kan mijn systeemherstel niet meer in of uitschakelen. Het vakje is grijs. Ik veronderstel dat iets die mogelijkheid heeft geblokkeerd. Via mijn virusscanner het ik inmiddels een hele stal trojaansepaarden verwijderd of zaken die daarvoor door moesten gaan. Aangezien McAfee aangaf dat vrijwel alle herstelpunten besmet zouden zijn, was mijn gedachte om die dan maar te verwijderen edoch...... Suggesties? Vermits je niet vermeld welk systeem je hebt, geef ik de oplossing voor Windows XP professional 32bit Nederlandse versie. Klik op start uitvoeren en type gpedit.msc zonder de haakjes, hiermee zal het programma groepsbeleid starten In groepsbeleid ga je naar beleid voor lokale computer computerconfiguratie beheersjablonen systeem systeemherstel configuratie uitschakelen Hiermee kunt u de configuratie-interface voor systeemherstel uitschakelen. Als u deze instelling inschakelt, verdwijnt de optie om Systeemherstel te configureren uit de configuratie-interface. Als de instelling Configuratie-instelling uitschakelen is uitgeschakeld, is de configuratie-interface nog wel zichtbaar, maar worden alle standaardconfiguratie-instellingen voor Systeemherstel afgedwongen. Als u deze niet configureert, blijft de configuratie-interface voor Systeemherstel beschikbaar, en heeft de gebruiker de mogelijkheid om Systeemherstel te configureren. U kiest in dit geval voor INSTELLING NIET GECONFIGUREERD Daarvoor dubbelklik je op configuratie uitschakelen en maak het bolletje zwart naast NIET GECONFIGUREERD.