missing DNS server met een modem-router Sitecom WL-359

Status
Niet open voor verdere reacties.

keizerine

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 feb 2011
Ik heb een probleem met het instellen van mijn niew ADSL modem-router Sitecom WL-359.
Via de wizard, kan ik mijn ISP kiezen - InterNLnet (Flits) - gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld, de WL359 reboot dan automatisch.
Na de reboot van de WL-359 zie ik bij "Internet status" het correcte IP-nr + default gateway maar GEEN Primary DNS ingevuld. Ik kan nergens handmatig de DSN server opgeven.
De internet verbinding is wel geactiveerd, als ik de InterNLnet DNS server in /etc/resolv.conf (Unbutu 10.04) gebruik kan ik wel op internet.
Weet iemand hoe ik de DNS server in de WL-359 instellingen kan aanpassen?
Alvast bedankt voor de reacties.

Een goede middag keizerine.

Zullen we eens even gaan kijken.

Ik kan nergens handmatig de DSN server opgeven.
Natuurlijk kan dat wel ,maar dat weet je nu niet omdat je een wizard (auto cofiguration) gedruikt heb.

als ik de InterNLnet DNS server in /etc/resolv.conf (Unbutu 10.04) gebruik
Dit vat ik niet helemaal ,je gebruikt in ubuntu een dns server voor het internet.
De dns server van interNLnet is dus bij bekent waarmee de internet conectie tot kan brengen.
Hoe trek jij een dns server door je sitecom heen naar ubuntu waar je allen met je dns server internet tot stand breng.
Windows er geen 1 ziet om te kunnen gebruiken.
Dat van dat je er alleen met de opgave de DNS server het mogelijk was dat wist ik van de video's van de laatste Chaos Computer Congress.
Maar dacht dat er wel eerst een interent verbinding met ip-adres en DNS server tot gebracht moet zijn omdat de twee 1 keer als beschikaar en aanwezig moeten zijn.
Maar had dat meteen zo met ubuntu verwacht.

Weet iemand hoe ik de DNS server in de WL-359 instellingen kan aanpassen?
Meestal binnen 1 minut heb zoiet of ik de router nou wel niet kent.
Deze was erg makelijk te vinden kijk maar op en scroll naar DNS Relay instellen.

Ik vat alleen dat windows niet dns ubuntu wel dns.
En als je de dns server weet hem niet uit je zelf in windows heb in gesteld bij netwerk adapter.

Maar goed dat wel weer zoals altijd iets heel simpels of iets doms door foute info.

>>Natuurlijk kan dat wel ,maar dat weet je nu niet omdat je een wizard (auto cofiguration) gedruikt heb.
Ja, ik had ook geen andere keus - via de webinterface kan ik alleen de wizard gebruiken

>Hoe trek jij een dns server door je sitecom heen naar ubuntu waar je allen met je dns server internet tot stand breng.
De modem heeft wel een verbinding met internet maar geeft geen DNS server door. dus als ik op mijn PC de DSN server van InterNLnet instel werkt het wel. Ik gebruik toevalig Ubuntu maar ik vermoed dat het met Windows net zo gaat.

>Weet iemand hoe ik de DNS server in de WL-359 instellingen kan aanpassen?
>>Meestal binnen 1 minut heb zoiet of ik de router nou wel niet kent.
>>Deze was erg makelijk te vinden kijk maar op en scroll naar DNS Relay instellen.
Dat in een handleiding voor een Copperjet, mijn probleem is juist dat is zulke DNS settings nergens kan instellen via de interface van mijn Sitecom.

Ik heb net de laatste firmware geinstalleerd maar mijn probleem blijft.
Ik denk dat ik de Sitecom terug naar de winkel bring en een modem/router via InterNLnl ga bestellen.

Alsnog bedankt voor het meedenken.

Hoi keizerine.

Aha dus zo zit dat ,je heb een sitecom en die is niet van InterNLnl.

Dat had ik niet door ,let my google that for you.

Nou dat handleiding door gegaan kan idd niet in die router.

Maar in unbuntu is de dns server er wel.

Als je hem nou eens in windows ook handmatig in steld.

Doet dat iets ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan