Missing Ntldr en hal.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Ik had al een tijdje last van de foutmelding: missing ntldr en missing hal.dll
De computer startte dan niet meer op en na wat gezoek daar een soort patch voor gevonden. Maar regelmatig een blauw scherm met de melding:
winlogon.exe de instructie 0x7c910370 verwijst naar geheugen op 0x58444e49. De lees of schirjfbewerking "Read" op het geheugen is mislukt.
Uiteindelijk was de pc niet meer op te starten. Windows XP-Pro opnieuw schoon geïnstalleerd. (met updates mee duurde dat 5 uur!!!) Gelijk maar een Image gemaakt, vlak na het installeren.
Software die ik gebruik geïnstalleerd. en verdraaid, weer missing ntldr en missing hal.dll Nu weet ik het eventjes niet meer. Uit de image de missende bestanden terug gezet, maar wat kan daar eventueel nou de oorzaak van zijn?

Ik heb een uurtje geleden een totale scan gedaan en in Java kreeg ik de melding dat ik in 3 bestanden Trojans had. Konden niet gewist worden omdat ze aanwezig waren in een zip file of zoiets.

Java is afkomstig van de oorspronkelijke Java site. Heb ze in carantaine. Dan zou het nu dus niet meer kunnen gebeuren.

Laatst bewerkt:
Als je windows installeerd trek dan eerst je internet uit en installeer een virusscanner en firewall voordat je verbinding maakt

Dat is inderdaad de manier en dat heb ik ook zo gedaan. Maar blijft het feit dat ik van deze problemen al tijden last heb. Heeel vervelend. Ondanks Firewall en virusscanner.

Trouwens vreemd dat bij de online scan van http://housecall.trendmicro.com/ gevraagd wordt om het installeren van een Active-X. Heb ik toen maar niet gedaan.

Laatst bewerkt:
Active X van HouseCall is noodzakelijk als je je pc wilt laten scannen.
Ntldr.dll en hal.dll kun je downloaden op de site die Humpje je gaf.
Je plaatst ze in de root. (op de C:\ plakken)

Heb je alles zichtbaar? Zo niet, ga in de verkenner.
Kies Extra/Mapopties/Weergave.
Bovenin staat er iets over wel of niet zichtbaar maken van systeembestanden. Zet op zichtbaar.

Als je nu in de root kijkt wat zie je dan? Zitten ze er wel of niet? Ik vind het n.l. vreemd. Een pc zonder ntldr.dll kan volgens mij niet meer opstarten en jou lukte het wel.

Ntldr staat in de root van C:\ maar hal.dll staat in system32. Ik had al eerder last van missing ntldr en heb toen op internet een workaround gevonden met een opstartbare floppy waarop de ntldr staat zodat toch was op te starten.
Zal HouseCall dan toch proberen.

Als je op de juiste manier met je cd van Windows inlogt en repair kiest dan krijg je een prompt.
Floppy er in en intypen.
copy a:\ ntldr.dll c:\

copy a:\ hall.dll c:\windows\system32

Housecall zeker doen!
Of Bitdefender

Housecall is nu bezig en staat op 70% nog geen meldingen.

De andere online virusscanners zal ik ook zeker nog doen en de files van de Windows CD copieëren. Als het door een virus wordt veroorzaakt moet het te voorschijn komen, toch?

Of je reinigt je pc veel met een schoonmaker die niet al te nauwkeurig is.

Ik gebruik de AVG-free virusscanner en Giant antispyware scanner van Microsoft

Geen andere cleaners in huis?
Die dll's kunnen niet weglopen :p

Ik ken ook iemand die zijn root schoonmaakte omdat die files niet in mappen zaten :D

Nee, ik gebruik geen andere cleaners. En de dll's lopen niet weg maar zijn beschadigd (zegt windows)

Net weer een crash om 14.00 uur nu kreeg ik een geheugendump en was NTOSKRNL.exe beschadigd of missing. Ja hoor!!!! Ik kreeg ook nog de melding dat het een hardware probleem was

De PC start dan een aantal malen niet meer op en dan ineens wel. Heb het bestand ntoskrn vervangen.
Wordt er zo langzamerhand niet goed van.

Kan de oorzaak ook liggen in het een of andere sofware progr dat ik gebruik?

Het kan ook zijn dat je harde schijf kuren vertoont. Doe eens een uitgebreide oppervlaktecontrole, het liefst in veilige modus.

Dat zal ik doen, je hoort het

En als dat geen negatieve resultaten geeft, ben ik bang dat je RAMgeheugen is beschadigd, waardoor die betreffende d'll's corrupt worden geladen in het geheugen.

Alleen die twee dll's?
Zouden er dan niet meer problemen moeten zijn met dll's?
't Is maar een vraagje.

drie bestanden inmiddels: hall.dll, ntldr.dll en ntoskrnl.exe...

Ik gok dat er een geheugenbankje naar de knoppen is of dat er een stuk harde schijf goed beschadigd is, maar ga nu meer naar het eerste neigen...

controleer even het geheugen: memtest 3.2

Dit kan een poos duren trouwens... enkele uren!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan