missing operating system

Status
Niet open voor verdere reacties.

joostmakaay

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2011
Hallo, dit is mijn eerste post hier.

Ik heb namelijk een (groot) probleem, gisteravond crashte mijn laptop opeens en kwam er de melding 'missing operating system' inbeeld. Windows 7 ligt er volledig af en veilige modus is dus geen optie meer. Heb geen cd bij mijn windows gekregen maar, heb wel een product key. Ik heb inmiddels ook deze .iso gedownload ' Windows 7 Home Premium x32' exact dezelfde als mijn vorige OS. deze heb ik toen op een usb gezet en proberen mij laptop erop te booten, nog steeds kwam de melding 'missing operating system'. Iemand die weet hoe ik mijn Windows 7 weer werkend kan krijgen?

Bvd.

Je beschrijft helaas niet wat je met die .ISO precies gedaan hebt.

Wat je moet doen is:
a. Pak de inhoud van het .ISO bestand uit naar een aparte (sub-)map. Dat kan bijv. met WinRar of 7-zip. Dat bevat dan de inhoud van de DVD, die je in een later stadium nodig hebt. Evt. (als je dergelijke software hebt) kun je het .ISO bestand ook laden/mounten, zodat het als een schijfletter op de computer verschijnt waar je die Windows 7 installatie-memory-stick gaat maken.
b. Een memory-stick die helemaal leeg mag regelen. Als er nog wat nuttigs op staat, kopieer wat je bewaren wilt dan eerst naar een harde schijf.
c. Instructies om de memory-stick gereed te maken, zodat die voor Windows 7 installatie geschikt is. Er zijn er meerdere, maar ik prefereer de instructies die hier in een video worden uitgelegd. Alternatieve links: hier en hier.
PS: Let goed op! Als je de verkeerde disk selecteert in het diskpart-gedeelte (dus een schijf die niet de memory-stick is), dan kun je die (verkeerd geselecteerd) harde schijf helemaal wissen! Maak dus in het diskpart gedeelte geen fouten: Doe zeker een list disk commando om na te kijken welk schijfnummer je memory-stick voorstelt en selecteer dat schijfnummer daarna met het select disk commando.
d. Zodra je van de Windows 7 memory-stick bent opgestart op de probleem-laptop, moet je herstelopties gaan gebruiken. Instructies (o.a.) hier en deze i.c.m. het klikken op "To open the System Recovery Options menu using the Windows 7 installation disc or a USB flash drive, or a system repair disc" op dezelfde pagina.
Natuurlijk gaat het jou om de Startup-repair optie in beide gelinkte instructies.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Fijn dat het je geholpen heeft.

Graag nog je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan