Missing Operation Systeem !??!

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlwaysRens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2013
Berichten
3
Gisteren heb ik nog gewoon normaal gespeelt op me pc. Ik wou hem net opstarten en nu staat er oppeens missing operation systeem. Zelf heb ik niet heel veel verstand van pc's kan iemand mij helpen?

Greatzz Rens,
 
Heb je misschien je telefoon / ander usb apparaat met opslag aangehangen waardoor de bios nu daarvan probeert te booten?

Kijk ook even in je bios of je harddisk nog herkent wordt en deze in de opstart prioriteit staat
 
Er zat wel een usb stick in.... En JA! Als ik die erin doet dat start de pc op.. Maar moet ik nou altijd deze usb stick in mijn pc laten?? En hoe start ik BIOS op en wat bedoel je met booten??

Sorry maar ik ben niet goed in pc's xD
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op Helpmij.nl:thumb:
Met "booten" wordt bedoeld het herstarten van de computer.
Net wat Wampier al zegt, waarschijnlijk zit er een usbstick in een usbpoort waar vanaf geprobeerd wordt te starten.
Haal die er uit en start de pc opnieuw op.
Als je geen of weinig verstand hebt van computers is het raadzaam uit de bios te blijven.
 
Maar hoe kan ik dan op mijn pc? Altijd mijn USB stick in mijn pc te laten zitten??
 
Dit ligt er aan wat voor BIOS je hebt. Normaal staat er een soort tabblad boot en daar in Boot Options of iets dergerelijks. Ga hierin en kies je HDD of SSD, en klik op save. <- is heel belangrijk anders werkt het nog steeds niet! Suc6
 
Vaak kun je meteen (snel dus!!) bij het opstarten met F8 of F12 kiezen voor het bootmenu zonder het bios in te gaan.
Kies dan de harde schijf ipv de USB stick.
Grote kans dat ie de volgende keer wel goed opstart. Anders advies van boven toch volgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan