Missing operation system

Status
Niet open voor verdere reacties.

APMKOK

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2015
Berichten
5
Hallo, hulpvaardige mensen, verschrikkelijk pc down.......ben niet zo, n kenner,... Heeft dit met t booten te maken........ Loading asus expres gate....... Begint t mee, harde schijven worden herkend, ik kom in het boot menu en, wil niet opstarten vanaf de harde schijf, heeft iemand mijn enk cd gegeven, titels zijn... Grub, recovery disk Windows7, Grub 2.0 boot en plop boot,.... De enige die reageert, een menu laat zien, is de Grub 2.0 cd........... Maar dan?? Vlgs mij is dit Linux toch. Vraag wat te doen,, durf niet verder omdat ik niet weet wat t inhoud. Dank voor feedback.

Ter aanvulling,.. Er stond een optie search for any OS........ Dit lijkt me de juiste keuze toch?

Wellicht n stomme vraag.... Heeft t zin....... Om de Cd van t moederbord te laden?....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is je toetsenbord defect? Ik zie zo veel overbodige punten.:confused:
 
De startpost is wel heeeeel erg vaag.

Geef de gebruikte hardware en OS op, hoe komt die GRUB op die schijf, dualboot met windows?

En wat is er gedaan waarom dit zo is, iets met de schijven gedaan, Linux geprobeerd te installeren of wat.
 
Toetsenbord, draadloos is okee

Tot nu toe niks gedaan, ik weet niet hoe of wat....... De hulp cd, s gekregen,.... Maar wat er is nu corrupt....... Me moederbord, harde schijf...

Die Grub staat op n cd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ga ermee naar een plaatselijk PC boer.

Je geeft verder totaal geen ter zake doende informatie en dan is het onmogelijk om te helpen.
 
Dank je wel voor de tip feedback , dat gaan we dan maar doen,.. Zoals ik al zei, weinig pc kennis,. Maar lange piet wat zou er dan corrupt kunnen zijn,......?, noem mij de mogelijkheden eens,.... Is t boot programma aan gort, die dus op me harde schijf staat...... Denk ik dan als leek.....
 
Sorry, voor de onsamenhangende berichtgeving, hoor, aard van t beestje, ik kan gedetailleerde gegevens leveren zoals asus p7p55d-e de luxe moederbord , Windows 7 ulimate legaal, bezit DVD, tweede harde schijven raid, 0 - 1,...typisch n geval van heb de bel horen luiden en weet niet waar de klepel hangt..een goede tip kreeg ik van mijn schoonzoon,... Haal je tweede harde schijf uit je P. C.,...D.... Daar staat nl hele waardevolle data op, film, foto's etc.op...Die is nu save denk ik, t meest waardevolle!! . Als ik t goed begrijp is deze niet kapot, daar deze wordt gezien in t bootsysteem . Ook me eerste C deels niet........... Denk ik........ T hier rijkt mijn kennis,..... Ga me in erin verdiepen . Dank voor eerdere feedback.
 
@APMKOK
Welkom op Helpmij :)
Ik heb verschillende berichten van je samengevoegd, als je de knop "Bericht aanpassen" gebruikt zolang nog niemand gereageerd heeft is dit niet nodig.
Succes verder met je vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan