Missing or corrupt NTOSKRNL.EXE

• Onderwerp starter Onderwerp starter Treb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb ik het volledige en juiste pad te pakken?
Hij kent de specified file niet.

Ben ondertussen ook maar weer eens CHKDSK aan het runnen in de Recovery Console. Ben vergeten te zeggen dat hij nooit verder is gekomen dan 50% completed.

kijk even of de map Repair wel bestaat (zodra je klaar bent met die harddisk check).

In Herstelconsole:

cd Repair
dir

Kijk nu even in de getoonde lijst na er eventueel submappen staan aangegeven, ga daar dan heen met (Natuurlijk de_gevonden_submapnaam vervangen door de gevonden submap na het dir commando.):

CD de_gevonden_submapnaam
dir

Kijk nu of het bestand system bestaat. Indien niet, ga dan weer een map omhoog met
cd ..
dir

en probeer een nieuwe submap.

Zodra je er een gevonden hebt met het bestand system erin, doe dan het volgende:

copy system \windows\system32\config\system
exit

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Andere radicale oplossing,maar wel de makkelijkste ,haal de HD waar XP op staat er uit ,plaats hen in andere PC erbij als Slave
Bij een goede kennis of zo

Denk dat je dit maar in overweging moet nemen,en dan je data veilig stellen.
Dit gezien en de hulp van@ dnties die ook aangeeft dat HD niet Fris meer is

Ik ik nu zo'n beetje alles geprobeerd wat ik direct kon doen.
Ook chkdsk verloopt niet goed (gaat van 75% terug naar 50% en komt dan niet verder dan 62%).

sustem-file zit niet op de re-installation disk. Komt ws omdat het om een laptop gaat waar de software al was meegeleverd?

Kortom nog 2 opties die ik niet direct kan doen:
1: volledige installatiedisk gebruiken
2: huidige HD als slave aansluiten op desktop

Nog twee resterende vragen:
1 Waarom niet gewoon set up Windows gebruiken vanaf re-installation disk? Ben ik dan alles kwijt?
2 Is de system file ook niet elders op de HD te vinden? Bijvoorbeeld in de servicepack omgeving? Ik heb even gezocht, maar kon niet zo snel iets vinden.

In ieder geval iedereen bedank!

Treb

Wandeling naar de PC boer voor een verloop is naar mijn mening de beste oplossing,en een andere HD voor de Laptop.

Of je alles kwijtraakt met een re-installatiedisk hangt ervanaf, maar de meeste laptopfabrikanten gooien je hele harddisk leeg, dus ben je WEL alles kwijt.
De System file bevat de verzamelde informatie van XP over jouw huidige hardware. Die file is dus niet te vinden op een installatieCD, want is specifiek.

Die harddisk is niet betrouwbaar in mijn ogen, dus zelfs al zou je een re-installatiedisk gebruiken, zal het m.i. niet goed komen. Laat de leverancier daar maar een beslissing over nemen, maar zorg er wel voor (zonder de garantie te schaden) dat je je data veiligstelt. Wellicht kan hij je daarbij ook helpen.
Anders de suggestie van hangen (via verloopkabel) aan pc van vriend/kennis en data veiligstellen. Kijk wel na of het (tijdelijk) verwijderen van de harddisk je garantie schaadt.

Succes,

Tijs.

Hartelijk dank voor jullie hulp!

Er zit geen garantie meer op deze Dell Latitude.

Voor jullie -wat mij betreft- case closed!

Bedankt
Treb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan