missing ordinaal 459

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ahmad1

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2009
Vannacht heeft Windows een update geinstaleerd.
Nu ben ik de op mijn bureaublad mijn gadgets kwijt :evil:

als in internet start krijg ik eerst de mededeling ordinaal 459 in dll urlmon.dll missing.

ik nu alles gescand maar er wordt aan gegeven dat alle in orde is.
Op nieuw installeren werkt ook niet
kan iemand me helpen in de Engelse forums wordt nergens een gelijk probleem beschreven

met vriendelijke groet
Ramon:o

Laatst bewerkt:
a. Eerste wat je moet doen is het maken van een snelkoppeling naar sfc /scannow op je bureaublad, erop rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren". Daarna de pc herstarten.
b. Werkt het dan nog niet, dan download, installeer en start Windows Repair All in One
Eventueel sla je de Malwarebyte AntiMalware check over in het proces, sla Check File System check over (heb je al gedaan), doe de System File Check, maak een herstelpunt en ook de backup van de registry.
In het keuzemenu op het einde in ieder geval aanvinken:
Reset Registry Permissions
Register System Files

en dat laten uitvoeren.

Tijs.

Beste Tijs,

Alles gedaan wat je hebt aanbevolen waarvoor nog bedankt. Helaas heeft dit niet geholpen.
heb je nog eventuele ander aanbevelingen. Terug zetten naar bv vorige week is niet echt een optie denk ik wan dan krijg ik de update van windows nog een keer.
Alles blijft mislukken hoe krijg ik dan de meldingen er uit?

alvast bedankt
Ramon

Als ik google op: internet explorer ordinal 459 urlmon.dll missing
dan komen er allerlei berichten voorbij.

Je zou deze oplossing kunnen proberen.

Andere opties: deze update installeren (als dat nog kan, gegeven je eerdere geïnstalleerde updates).

Tijs.

Beste Tijs,

ik heb je eerste advies uitgeprobeerd geen succes.
De tweede heb ik nog niet gedaan om de volgende reden ik werk met Firefox kan dat een deel van het probleem zijn?
alvast bedankt
Ramon

Of je met Firefox werkt of niet heeft hier geen belang: Het gaat om het systeembestand urlmon.dll, die (o.a.) door jouw gadgets wordt gebruikt die (zover ik begrepen heb) op de achtergrond daar weer Internet Explorer bij gebruiken.
Dus probeer die update alsnog te installeren.

Ik neem verder aan dat Internet Explorer nog gewoon op je computer aanwezig is en bruikbaar (ook al gebruik je 99,9% van de tijd Firefox). Test ook eens of Internet Explorer nog goed werkt (na die update) en of die ook die ordinaal melding geeft.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs,

bedankt voor deze aanvullingen. We zijn een paar dagen weg daarna ga ik het proberen. Ik laat het nog horen.

Mocht dit om een of andere reden niet werken zou ik het volgende kunnen doen?
1 Het systeem terugzetten voor de update
2 dan urlmon.dll kopiëren en veilig parkeren
3 zodra Windows de update weer installeer en de fout zich voordoet de goede .dll terugzetten
in theorie zou alles dan goed moeten zijn.

ik hoor het graag van je
alvast bedankt

Ramon

In theorie zou dat kunnen helpen, maar er zitten haken en ogen aan. Aan de andere kant: welk alternatief heb je (mocht het niet werken)? Eigenlijk geen (op dit moment dan toch).

Tijs.

Iemand reeds al de oplossing gevonden ?
Dit ligt toch bij Microsoft de maker van dit programma ?

Weten we eigenlijk WELKE update de schuldige is? Zou mooi dat te weten, want dan kan er gericht naar gegoogled worden.
Die missing ordinal 459 komt ook onder andere omstandigheden voor, vandaar...

Edit, toevoeging: als je googled naar: missing ordinal 459 windows updates
dan vind je van alles en nog wat, en daar zijn ook van mei 2013 bij. Mogelijk zit daar wat nuttigs tussen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb het op een pc kunnen maken door alle updates ongedaan te maken tot en met 10/05/2013 er waren op dat moment 3 KB updates heb ze niet ieder apart getest ...

Aan iedereen die me helpt.
We zijn een weekje weg geweest.
Verder ben ik op dit moment niet echt snel meer. Dit komt een hersenbloeding in 2007 en nu heb ik helaas een niet te behandelen kwaadaardige tumor in mijn lever.
Op dit moment werkt alles. Ik krijg alleen elke keer bij het opstarten van de browser tweemaal de melding dat de ordinaal niet kan worden gekomen, klik deze weg werkt alles gewoon.
In word werkt nu ook een invoegingssjabloon niet meer ook deze weg klikken en alles werkt weer.
Tijdens de vakantie beseft dat voor de laatste maanden is het me de moeite niet meer waard.
Ik kan dus geen oplossing aanklikken maar ik zal het verder met rust laten

met vriendelijke groet en dank

Ramon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan