MJPG/DV/XviD naar VHS

Status
Niet open voor verdere reacties.

SickWithIt

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Beste Helpmij Collega's

een klein vraagje,,,,

Heb vanuit m'n Sony HandyCam (MiniDV) een eigen gemaakte filmpje geimporteerd naar m'n PC via een FireWire IEEE 1394 Kabel, met het programma Pinnacle Studio Plus 9, (Dus je krijgt nu een RAW Edit (MJPG AVI)
daarna bewerken, muziek toevoegen etc, etc,,,,, ("voor de MJPG-AVI bestand, zie linker Beeld van de Bijlage,
de totale grote van de bestand wordt/is 14.0 GB,
dus even met VirtualDUB shrinken naar een leuk grootte van 700 MB met de codering/encodering XviD, om daarna met een leuk menu op een DVDtje van 4.7 GB te zetten ik heb wel te filter Smart DeInterlace(2.8 Beta) gebruikt waardoor je een strak beeld krijgt zie Bijlage de Rechter Beeld van VirtualDUB,

nu komt mijn vraag, ik wil het ook nog op een VHS Band hebben ('VCR-Recorder"), om de beste resolutie over te brengen naar m'n VHS Cassette, moet ik de XviD Filmpje van 700MB gebruiken, of de Bewerkte RAW Edit dus de MJPG (MotionJPEG)AVI van 14.0GB. De Resolutie die je op je TV gaat bekijken is natuurlijk niet te vergelijken met je PC Monitor.

Graag wacht ik op jullie mening en of antwoord !!!!
Alvast bedankt voor jullie moeite....

Bijlagen

• virtualdub1.jpg
    virtualdub1.jpg
    62,3 KB · Weergaven: 60
Waarom draai je die dvd niet gewoon en neem je het op met de videorecorder?

Beste Elisa,

bedankt voor je snelle reactie, heb ik al gedaan,
maar ik was er niet erg tevreden over, althans, de beeldkwaliteit was wel goed, maar de geluid viel me tegen, in sommige stukjes in de film ging de toon lager, dan weer hoger, dat was het geluid waarmee ik het in de film bewerkte,

maar ja de vraag blijft, kwa beeldkwaliteit >>>>

PC > MJPG/DV-AVI (14 GB) naar >> VHS

of

PC > XviD-AVI (700 MB) naar >> VHS

zie Bijlage wat ermee bedoeld wordt,,,,

Je bijlagen missen.
Verder ben ik niet technisch genoeg.
Hoe dan ook, als je converteert van vhs naar avi of mpeg dan verlies je veel en andersom natuurlijk ook.

Maak morgen weer een berichtje met een vraag of zo. Dan zijn er meer mensen.

Beste Elisa,

weer bedankt voor je snelle reactie,
bijlage zie de eerste deel van m'n verhaal,
dus helemaal boven, :) (maakt niet uit hoor, ik weet het, het is al laat):D

en met de juiste, programma's zoals VirtualDUB en of VirtualDubMOD, bepaalde filters toepassen, merk je bijna niks van welk kwaliteitsverlies dan ook.

Ik praat eigenlijk over een RAW Edit Film die bewerkt is op m'n PC met de codering MJPG/DV AVI (<<Akomstig van een MiniDV) groote van 14.0 GB die ik op een VHS Band wil kopieeren dus van PC naar VHS (VCR Recorder)

maar een 14.0 GB film past niet op DVD van 4.7GB capicteit,

dus daar komt VirtualDUB(MOD) bij kijken verkleinen met het XviD Codec en daarbij een filter toepassen zodat de BeeldKwaliteit(Resolutie) strakker wordt , (zie Bijlage allereerste deel van deze topic)

maar welk AVI-Bestand zal strakkere opname leveren op een VHS Band dus naar m'n VCR Recorder,
de RAW Edit van 14.0 GB
of de XviD van 700 MB,
maar de Resolutie van de TV en een PC Monitor verschilt natuurlijk, want eigenlijk zorgt de Smart DeInterlace Filter enkel voor dat het strakker uitziet op je DVD en op je PC Monitor wanneer je die bekijkt, dus geldt dat ook voor de TV>>VHS Band (ResolutieVerschil).

Ik hoop dat jullie het nog allemaal kunnen begrijpen,:confused: (Nogmaals bedankt voor jullie Hulp en Moeite) ik ben er dankbaar voor,.:thumb:

Hm, volgens mij kun jij je beter ontfermen over alle vragen over vhs/dvd/avi/mpeg/divX enz enz :)
Gooi morgen je vraag nog eens omhoog.
Inderdaad, het is laat ;)
Welterusten

Beste Elisa,

:thumb: zal ik doen,
zal je me dan morgen naar Mega Senior gooien !!?? :rolleyes: :) ;)

Welterusten,.

Daarvoor moet je heeeeeeeeeeel veel antwoorden geven waar heeeel soms iemand wat aan heeft. :D
Hiermee staat je bericht weer boven. Succes.
Volle bak vandaag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan