*.MKV (720p) vloeiend weergeven op hoogste kwaliteit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kenju
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Ik zit te kijken voor een nieuw systeem. Nu is een van mijn eisen om HD-video goed te kunnen weergeven. Momenteel heb ik in mijn oude systeen een 6800GT zitten, die niets van hardwarematige HD-videosupport heeft. Mijn ouders hebben een Radeon HD 2400 Pro, welke dit wel zou hebben (kan ik me in vergissen), maar een mkv-bestand op de hoogste kwaliteit net zo hakkelend weergeeft als mijn 6800GT.

Ik heb op beide systemen gebruik gemaakt van GOM Player waarbij ik bij installatie de hoogste instellingen heb gebruikt. Gewoon weergeven van 720p-bestanden via de standaard instellingen lukt middels het systeem van mijn ouders overigens prima, bij mijn eigen computer blijft op een gegeven moment het geluid achter.

Nu is mijn vraag dus welke kaart ik nodig heb om vloeiend hd-bestanden te kunnen afspelen op de hoogste kwaliteit. Evt. bekende prijzen zouden ook niet weg zijn.

Laatst bewerkt:
De 8 serie van nvidia heeft goede ondersteuning, de 8600GT mobile in mijn notebook heeft er geen problemen mee. Ati's 38xx serie zou ook prima moeten werken en wordt steeds goedkoper nu die nieuwe 48xx serie uit is.

Speel je ze ook af op de maximale instellingen? Welk progje gebruik je om de bestanden af te spelen?

K-Lite codec pack met de optie om alles in Windows Media Player af te spelen, verder dus geen aparte spelers. Verder de standaard instellingen die met K-Lite meekomen.

Ok. Dat zijn dus de standaard instellingen, waarbij eigelijk ieder enigszins actueel systeem 720p mkv bestanden af kan spelen. Zoals ik al aangaf, speelt bijv. een VLC, Media Player Classic, etc. deze bestanden gewoon soepel af. Maar het gaat mij echt om het kunnen afspelen in hogere kwaliteit. Het verschil in scherpte is duidelijk zichtbaar.

Ik wilde even twee screenshots voor je maken om het verschil te kunnen laten zien. Maar met het installeren van een nieuwe codec (bood ie opeens aan) lijkt het probleem opeens te zijn opgelost. Kennelijk is de HD2400 Pro al genoeg en hoef ik me geen zorgen te maken om te hoeven te investeren in een al te dure kaart voor mijn HTPC (wordt waarschijnlijk een Nvidia uit de 8xxx-serie, omdat ik de software fijner vind dan die van Ati). Iig bedankt voor je input!

Graag gedaan, zelf download ik ook niet heel vaak HD materiaal. Maar ook bedankt voor jouw tip, ik ga zeker eens in de instellingen rondneuzen. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan