MKV films afspelen in Windows Media player (netwerk multi media apparaat)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wadapatja

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
Berichten
1
Beste lezer,

Sinds kort heb ik een tv aangeschaft met een internetverbinding. Ik heb deze aangesloten op het netwerk en mijn computer (windows 7) herkent de televisie. Inmiddels heb ik ontdekt dat je met windows media player bibliotheken kunt delen met de tv. Dat werkt perfect!

Echter, wanneer ik films wil plaatsen in de bibliotheek (MKV) geeft de player aan dat dit type bestand niet wordt ondersteund. Nou heb ik via internet K lite Codec gedownload die ervoor zorgt dat de player dit type file wel kan afspelen. Op de computer werkt dit dan ook perfect een speelt hij het bestand af. Wanneer ik de mkv file open via netwerk multi media apparaten geeft hij nog steeds de zelfde melding. Het lijkt alsof de codec hier niet is bijgewerkt.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat windows media player als netwerk multi media apparaat ook mkv films afspeelt?
 
Laatst bewerkt:
Ga naar deze site en download deze codec http://www.cccp-project.net/
Klik de linkse link. Het zal misschien vragen om de K lite Codec te verwijderen.
Wat er voor keuzes in de codec is niet echt belangrijk. Het zal ook Media Player Classic Home Cinema Edition installeren. Dit kun je als je wilt weer verwijderen maar nu zal beide mkv bestanden kunnen afspelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan