Mkv??

• Onderwerp starter Onderwerp starter sweet
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sweet

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
hallo,

ik heb vandaag een nieuw lcd tv gekocht, full hd. Jullie begrijpen dat ik gelijk wil gaan spelen :). ik heb een lacie lacinema classic deze kunnen hd films afspelen. Nu heb ik een hd film op mijn laptop die een vriend voor mij erop gezet heeft. dit is een .mkv bestand van 5,8 GB. Ik kan deze niet verplaatsen naar de lacie omdat deze fat32 is en bestanden groter dan 4gb niet te kopieren zijn. Kan iemand mij uitleggen wat te doen? ik wil zo graag een hd film kijken via de schijf en dan zonder om te zetten naar een dvd (gehoord dat er dan kwaliteitsverlies is). :( please help.

Dank jullie

hallo,

ik heb vandaag een nieuw lcd tv gekocht, full hd. Jullie begrijpen dat ik gelijk wil gaan spelen :). ik heb een lacie lacinema classic deze kunnen hd films afspelen. Nu heb ik een hd film op mijn laptop die een vriend voor mij erop gezet heeft. dit is een .mkv bestand van 5,8 GB. Ik kan deze niet verplaatsen naar de lacie omdat deze fat32 is en bestanden groter dan 4gb niet te kopieren zijn. Kan iemand mij uitleggen wat te doen? ik wil zo graag een hd film kijken via de schijf en dan zonder om te zetten naar een dvd (gehoord dat er dan kwaliteitsverlies is). :( please help.

Dank jullie

fat32 converteren naat NTFS.
of formateren als NTFS.(wel dataverlies)
aparte ntfs partitie make;)

oke, maar dan kan ik de lacie niet meer als multimedia gebruiken....:confused: staat in de handleiding is de cinema classic hd

dat betekent dat ik de hd alsnog niet kan afspelen...

effe proberen, laat het zo weten

kan ik mkv niet via mijn ps3 afspelen?
kan ik de mkv niet delen en dan (DNLe) afspelen op mijn tv?

Laatst bewerkt:
nee, dan herkent de lacie de schijf niet en geeft een unsupported file system melding.. hoe speel je dan een mkv film.. hd film af :(

hmm oke.. kan ik een mkv op mijn ps3 afspelen?

zo ja, als ik de ps3 met een usb kabel (als dat al kan) aansluit op de pc, kan ik de hd schijf dan benaderen om de bestand erop te zetten? en hoe open ik de mkv file (als dat al afgespeeld kan worden) dan?

ik heb trouwens ook een freecom mediaplayer II 1TB, bij de ondersteunende formaten staat:
Video: MPEG1,2,4 (MPG, AVI, DAT, VOB, IFO, TS), MKV (H.264 codec not supported),
DivX, Xvid

wat bedoelen ze met MKV (H.264 codec not supported), hoe weet ik dan welke mkv ik wel kan afspelen die bv op FTD staan?

Laatst bewerkt:
hmm oke.. kan ik een mkv op mijn ps3 afspelen?

zo ja, als ik de ps3 met een usb kabel (als dat al kan) aansluit op de pc, kan ik de hd schijf dan benaderen om de bestand erop te zetten? en hoe open ik de mkv file (als dat al afgespeeld kan worden) dan?

ik heb trouwens ook een freecom mediaplayer II 1TB, bij de ondersteunende formaten staat:
Video: MPEG1,2,4 (MPG, AVI, DAT, VOB, IFO, TS), MKV (H.264 codec not supported),
DivX, Xvid

wat bedoelen ze met MKV (H.264 codec not supported), hoe weet ik dan welke mkv ik wel kan afspelen die bv op FTD staan?

mkv is een multimediacontainter. om deze af te spelen heb je die codec nodig.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Matroska
http://nl.wikipedia.org/wiki/Codec

dus ik denk niet dat je mkv bestanden kan afspelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan