mmc could nog create the snap in

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scheveningertje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2006
Berichten
31
Ik heb een probleem als ik mijn active directory users and computers wil openen op mijn server.

ik krijg de volgende melding:

mmc could nog create the snap in. The snap in might not have been installed correctly.

name: active directory users and computers.

CLSID: {E3555E538-1C2E-11D0-8C37-00C04FD8FE93}

Het vreemde hieraan is eigenlijk dat het probleem spontaan is ontstaan, dus niet na bepaalde updates of wat dan ook.
Als ik met adminpak.msi een installatie uitvoer op een werkstation kan ik ook de mmc niet openen.
Echter kan ik wel via server management > users mijn users nog wel bekijken en managen (voor zover het kan in die functie).

Als ik ga zoeken naar een oplossing gaat het constant over het feit dat de mensen het adminpak niet aan de praat krijgen.
Voor mij is het punt natuurlijk dat ik users and computers op de server zelf niet aan de praat krijg!

Graag hoor ik van jullie!
 
Draai commando's uit deze link, vooral dcdiag.exe en (misschien) netdiag.exe op de domeincontroller om de 'gezondheid' AD en DNS etc. te controleren.
Mogelijkheden zijn op te vragen via resp. dcdiag.exe /? en netdiag.exe /?

Kijk ook in Logboeken (secties Toepassingen en Systeem) of daar misschien meldingen staan die een hint geven. Start desnoods de server opnieuw op, en kijk dan in de logboeken wat daar dan aan meldingen ontstaan.

Hopelijk levert het wat op.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan