MMS uitschakelen hoe moet dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

krisje07

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2015
Hallo,
Mijn zoon heeft een Samsung I9301 Galaxy S III neo en als hij een berichtje stuurt wordt deze verzonden als MMS ,met gevolg een grote rekening.
Kan ik de MMS uitschakelen? wie weet er hoe dat met?

Groetjes,Kristina

Een gewone sms of met afbeelding ?

Let op !! Ook een emoticon zoals een smiley of hartje wordt ook vaak als bijlage/afbeelding gezien. Een sms mag eigenlijk alleen tekst hebben.

Laatst bewerkt:
Ik vond dit op Google:

Any android phone will convert long SMS (over 160 characters) into an MMS by default. The solution is to only send less that 160 characters in one message or download "Handcent" off Google play which allows you to override the default and sends long texts as multiple text messages rather than one MMS message.

Je kunt ook bij Berichten \ Menu toets \ Instellingen \ kopje Instellingen MMS-berichten een vinkje zetten achter MMS-melding. Dan krijg je een waarschuwing wanneer er een MMS bericht wordt verstuurd.

Wellicht heb je hier wat aan: Klikje

Venga.

TIP VAN DE DAG: Gebruik WhatsApp :d

Laatst bewerkt:
Zelf nooit last van gehad in het verleden maar schijnt inderdaad wel eens voor te komen. Dat het standaard bij iedere Android is is onzin. Bij mij stuurt hij dan gewoon als 2 sms'sjes.

als je een smiley in je bericht zet word het een MMS
MMS uitschakelen !

Dit doe je door te gaan naar Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen Toegangspunten.

Hier verwijder je alles wat met MMS te maken heeft.

hoop dat het lukt.

We hadden eerst gebeld met Mobistar zelf en die zeiden dat dat via hun site kon ,maar vond daar ook niks om dat uit te schakelen,dus mijn man is met de zoon naar een Mobistar winkel gegaan.
Die zullen dat probleem waarschijnlijk al wel meer gehoord hebben.
Hoop dat het nu opgelost geraakt want je hebt dan een goedkoop abonnement met gratis sms voor je zoon en dan gebeurt er dit met gevolg een rekening over de 100 euro's :-(
Bedankt alvast voor de snelle reactie ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan