M'n computer valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

GLITCH

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2005
Ik heb al een tijdje problemen met mn computer

Mn systeemkast valt telkens uit
de achterkant is dan gloeiend heet en dan valt ie uit
Ik ben al met het probleem naar een computerspeciaalzaak geweest die er een nieuw koeling heeft ingezet ook was cpu op mn bioskaart niet goed ingesteld wat vervolgens ook weer is verholpen is door de computerspeciaalzaak

maar nu nog blijft ie uitvallen

heeft iemand een idee hoe dit komt ???

Heb je computer in een afgesloten ruimte staan(kast),waardoor hij niet genoeg warmte kwijt kan.
Probeer eens de zijkanten eraf te halen,en kijken of de pc dan nog vastloop,je verhaal doet wel vermoeden dat het met koeling te maken heeft.

Je zou best wel eens gelijk kunne hebben

als ik het raam open zet dan gebeurd het meestal niet :D

maar toch
ik had er al een nieuw koeling in laten zetten

hoe los ik dit op altijd het raam open laten staan?
:D

Je zou kunnen overwegen,om er een tweede koeling bij te plaatsen,dan zou het voldoende moeten zijn.

Geplaatst door GLITCH
maar toch
ik had er al een nieuw koeling in laten zetten
:D
Je hebt er wel een nieuwe koeling in laten zetten, maar als jij je computer aan hebt staan wordt het iets warmer en gaat de koeling warme lucht aanzuigen. Dit hoort koude lucht te zijn. Bij koude lucht wordt de computer goed gekoeld, maar bij warmere lucht minder.

Een mogelijke oplossing zou zijn in een minder warmere (niet afgesloten) ruimte zetten of een extra koeler.

nog steeds niet opgelost :(

sorry de computer blijft nog steeds uitvallen

-kan het zijn dat de koeler een aparte voeding heeft? die niet is aangesloten

-is het een veiligheidsinstelling waardoor de computer zichzelf afsluit ??

op het moment dat de computer zichzelf afsluit is de achterkant gloeiend heet het "power lampje"zo gezegd gaat flikkeren is dit een soort slaapstand

sorry ik heb niet echt heel veel verstand van dit soort zaken ik hoop dat mijn uitleg te begrijpen is :D

Ik denk dat je voeding niet goed meer is.
Of kan ook vol stof zitten.
Of de koeler van de voeding werkt niet meer.

De andere koeler zit op je cpu, en die is vervangen toch?

Als je je hand legt op de plek waar de voeding zit mag het warm zijn, echter niet zo heet dat je je hand er niet op kunt houden.

:cool:

sorry ik snap nu even niet wat je bedoeld
:s
wat is de voeding precies ??

en de koeling van de voeding is weer iets anders dan de koeling ???

en wat is de cpu precies ?

wat is de voeding precies ??
Het metalen, afgesloten kastje waar de kabel vanaf het stopkontact insteekt en ook de aan/uit schakelaar op zit.

Van de 230 Volt wordt gelijkstroom gemaakt voor de diverse componenten als moederbord, HD en drives.

en de koeling van de voeding is weer iets anders dan de koeling ???
Ja, de voeding heeft een fan voor de koeling, tegen het te warm worden.
De ander koeling is voor je processor.

en wat is de cpu precies ?
dit is de processor

Het is makkelijk om zelf een andere voeding er in te zetten.
Of gewoon bij de computerboer laten doen.
Kost E 20,-- tot E 70,--, kun je gelijk zien wat ze doen, kun je het een volgende keer zelf.

Afhankelijk van het aantal uren per dag en of je wel of geen games op je comp spleelt kun je een voeding kiezen, de duurdere hebben een beter gestabiliseerde voeding en kunnen zwaarder belast worden.

:cool:

///edit

hierbij wat zoekresultaten:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q="onderdelen+van+de+computer"+voeding&btnG=Zoeken&meta=

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan