M'n hele computer is gaar!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smartguy

Meubilair
Lid geworden
13 jul 2001
Gisteravond heb ik mijn computer eens gedefragmenteerd (Dit duurde trouwens ontzettend lang). Daarvoor had ik met Norton Systemworks onnodige spullen opgeruimd. Daarvoor had ik last van een langzame / schokkende computer.

Vandaag:

Ik zet zojuist mijn computer aan, en wil Kazaa Lite starten. "Het station of de netwerkverbinding waarnaar de snelkoppeling verwijst is niet beschikbaar". Dus ik wil gaan kijken op de partitie (D: ) of het Kazaa start bestand er nog wel staat. Ik klik op D:, "D: is niet toegankelijk. De parameter is onjuist" of "De schijf in station D: is niet geformatteerd. Wilt u de schijf nu formatteren?"

NOW WHAT!? :( :eek:

Ik zou eens beginnen met de schijf te controleren,
Start>uitvoeren en type
chkdsk /f
Denk aan de spatie, en klik op OK

Na chkdsk kan je dit nog even doen:

Doe de CD ROM van XP in je drive en doe het volgende:
Start-Uitvoeren-en typ: sfc /scannow (let op spatie achter sfc)
Windows kijkt dan na of er beschadigde bestanden zijn en vervangt deze zonodig door de originele

Geeft Partition Magic ook aan dat je 'partition tables' gaar zijn?

Bij Partition staat: ?|? (D: ). En bij Pri/Log: Logical.
Meer verdachts kan ik er niet uit opmaken.

Ga nu even PM laten controleren op fouten...

Eerst komt hij met deze error: Error #7 Operation Canceled by user.

En bij de controle op de achtergrond staat dit:

Severity: Critical
Fixed:
Number: 45
Description: CRC Error in data|

En welke gebruik jij? Ik ga nu pcinspector filerecovery proberen. Ik heb twee partities en D: doet het dus niet, maar C: (waar windows op staat) wel.

En wat moet ik daarna doen?

Laatst bewerkt:
Lijkt me een goede keus, de eerste is wat onduidelijk. Als het niet lukt zoek ik wel wat anders op. Het is lastig zoeken tussen alle commerciele herstelsoftware.

Ik heb Ranish partition manager liggen, maar nog niet goed bekeken. Van alle problemen met computers heb ik nog geen verloren partities gehad.

Laatst bewerkt:
Ik hoef niks meer te bewaren denk ik.
Zal ik nu de hele computer moeten formatteren of alleen die partiite?

D: is nu leeg, en ik kom er ook weer op.

Wat is trouwens MSXML 4 Parser? Staat bij Software op m'n computer.

Maar hoe kan het dat deze computer zo slecht bezig is de laatste tijd?

Geplaatst door Smartguy
D: is nu leeg, en ik kom er ook weer op.

Mooi, ook geen fouten meer als je de schijf controleert?

Wat is trouwens MSXML 4 Parser? Staat bij Software op m'n computer.

Een toepassing om XML bestanden in toepassingen te gebruiken: http://www.webreference.com/xml/column42/

Maar hoe kan het dat deze computer zo slecht bezig is de laatste tijd?

Dit kan vanalles zijn, maar dat weet je zelf ook. In de meeste gevallen gaat het om conflicterende programma's. Je gaf aan Norton Systemworks te gebruiken om je pc op te schonen: stop daarmee. Systemworks helpt je pc in een neerwaardse spiraal van prestaties door keer op keer geldige registersleutels te verwijderen. Dit klinkt nogal cru, maar sinds ik het niet meer gebruikte, duurde het aanzienlijk langer voordat ik de format c: nodig had. Beter een vervuild systeem dan een beschadigd systeem.

Nou, dat probleem ook weer opgelost.

Volgende (het regent ...... geloof ik):

Wat is SM-Buscontroller? Dat staat bij apparaatbeheer onder "Overige Apparaten" met een vraagteken ervoor

Dat is de chipset driver, laat windows een driver zoeken (hoe kansloos ook meestal) of zie je moederbord cd (als je die hebt) voor de juiste drivers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan