M'n (onboard) geluidskaart doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Hoi allemaal,

Ik heb zojuist een nieuw systeem in elkaar gezet, maar de geluidskaart doet het niet, het is een onboard geluidskaart op de Asrock K7S8XE. Er staat een geel uitroeptekentje bij Systeem, ik heb diverze malen geprobeerd de drivers te installeren, maar dat werkte niet. Ook heb ik geprobeert de geluidskaart te verwijderen in systeem, en vervolgens opnieuw installeren, ook dit werkte niet, wie kan mij nog helpen?

Robert-Jan

staat die kaart wel op enabled in je bios?

zelfde on board geluidskaart, ook problemen

hoi

ik had hier ook al een vraag neergezet over een geluidsprobleem. ik heb dus hetzelfde moederbord met onboard geluid
bij mij staat ie enabled in de bios, in het config scherm stat ook alles zoals het hoor, bij multimedia en bij systeem
ik krijg wel windows geluiden (opstarten, prog afsluiten, binnenkomende mail enz) maar in spellen , of bij afspelen dvd dus niet, dan krijg ik alleen beeld
ook de windows media player geeft een foutmelding: klasse niet geregistreerd, kan geen juiste compressor downloaden
bij het spel Robin Hood geeft hij melding: unable to initialize fmod

iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Joyce

Re: zelfde on board geluidskaart, ook problemen

Geplaatst door lady jay
hoi

1) ik krijg wel windows geluiden (opstarten, prog afsluiten, binnenkomende mail enz) maar in spellen , of bij afspelen dvd dus niet, dan krijg ik alleen beeld

2) ook de windows media player geeft een foutmelding: klasse niet geregistreerd, kan geen juiste compressor downloaden

3) bij het spel Robin Hood geeft hij melding: unable to initialize fmod

iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Joyce

1) Welk afspeelprogramma gebruikt je? Staat het geluidicoontje in de player wel aan?

2) Is dat bij het afspelen van een DVD?

3) Is dat de originele versie?

Re: Re: zelfde on board geluidskaart, ook problemen

Geplaatst door Muurhond

1) Welk afspeelprogramma gebruikt je? Staat het geluidicoontje in de player wel aan?

** in bv windows media player of de mediaspeler in bureauaccess. icoontje staat aan, volume goed, demping staat uit

2) Is dat bij het afspelen van een DVD?

** ja, een geweone audio-cd kan ik wel afspelen met de cd-speler

3) Is dat de originele versie?

** nee, een demo versie die ik gedownload heb

overigens heb ik net de windows media player versie 7.1 verwijderd, die speelde namelijk de audio-cd niet af, bleef zoeken naar codecs(?)

Joyce

Zou het zo kunnen zijn dat je geen audiokabel van de cd-rom naar het moederbord hebt?

Ik kan de geluidskaart niet in de bios vinden, ik weet dus niet of hij wel enabled staat, maar er staat een geel uitroeptekentje bij, dus denk ik dat hij wel wordt herkend. De driver heeft niets geholpen...

Instellingen van geluidskaart

Instellingen van geluidskaart staan beschreven in het boekje wat bij het moederbord is geleverd en anders op de site van Asrock

"lady jay" kijk eens op onderstaande site want volgens mij heb je dvd niet aangesloten op de audio connector.

http://www.asrock.com/Drivers/Manual/ASR_UM/K7S8XE_UM.pdf

sjj

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Robert-Jan K
Zou het zo kunnen zijn dat je geen audiokabel van de cd-rom naar het moederbord hebt?

Ik kan de geluidskaart niet in de bios vinden, ik weet dus niet of hij wel enabled staat, maar er staat een geel uitroeptekentje bij, dus denk ik dat hij wel wordt herkend. De driver heeft niets geholpen...

Moet zoiezo te zien zijn in et BIOS. Spit elke sectie in et BIOS goed door en bekijk et rustig. Je ziet et zo over het hoofd.

Haal de geluidskaart ook ff weg in Apparatenbeheer en start de pc opnieuw op. Laat windows zelf zoeken naar die drivers.

In de bios moet je kijken in menu Advanced en dan Peripheral Configuration.

sjj

Ik kan de geluidskaart niet in de bios vinden, ik weet dus niet of hij wel enabled staat, maar er staat een geel uitroeptekentje bij, dus denk ik dat hij wel wordt herkend. De driver heeft niets geholpen... [/B]

klinkt mischien dom, maar zou het niet kunnen dat die
soundchip gewoon niet ok is(kaduuk)
als het een nieuw mobo is, kan je hem laten testen en
evt. omruilen

Ik heb de geluidskaart gevonden, maar hij wil hem nog steeds niet goed installeren, hij stond op auto, en nu op enabled.

Ik heb de geluidskaart gevonden, maar hij wil hem nog steeds niet goed installeren, hij stond op auto, en nu op enabled.

Haal de geluidskaart ook ff weg in Apparatenbeheer en start de pc opnieuw op. Laat windows zelf zoeken naar die drivers.

Zou het zo kunnen zijn dat je geen audiokabel van de cd-rom naar het moederbord hebt?...

hoi

deze suggestie werd een paar keer gedaan en zou dus best kunnen kloppen.. alleen zou dat wel erg stom zijn van de degene die dat geinstalleerd heeft. mag toch verwachten dat ze dat goed doen als ze dat in de winkel instaleren - of is dit erg naief van mij :rolleyes:

maar ik heb op die link gekeken(staat ook in het boekje dat ik bij het moederbord heb) .....enneh.. ikke niet blond, maar snappen doe ik het ook niet.
van waar naar waar moet wat voor kabel lopen?

en die media player versie 9 doet het bij mij niet, heb windows 98, maar heb dan windows 98SE nodig?

van waar naar waar moet wat voor kabel lopen?
Van je cd-rom naar de geluidskaart.
Het is een klein audio-kabeltje.

Als het een onboard geluidskaart is, dan moet ie ergens op het moederbord.
Daarvoor moet je ff in je handleiding kijken waar op het moederbord.
Als het goed is staat het ook op het moederbord met kleine lettertjes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan