M'n resolutie wil niet omhoog

Status
Niet open voor verdere reacties.

blaataap

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Berichten
706
Argh, vandaag een nieuwe videokaart gekocht samen met m'n zus omdat ik donderdag jarig ben, kom ik thuis, installeer ik dat ding, werkt prima, ik installeer de drivers, start ik opnieuw op, stel m'n resolutie in op 1280x1024, werkt prima. Denk ik 15 minuten geleden, oh laat ik voor de gein een keer checken of het na nog een reboot nogsteeds lekker werkt. Nouja opzich wel, maar nu heb ik alleen een maximale resolutie van 1024 en dat wil ik dus liever niet.. wie weet wat hier fout kan zijn? Ik had Nview uitgeschakeld, nu staatie weer ingeschakeld, heb nu nog geen reboot gedaan omdat ik daar op het moment even geen zin in heb, maar ik verwacht niet dat als ik morgen mijn pc opstart ik weer 1280 kan kiezen.. wie weet hier een oplossing voor?

Weltrusten,

Willem-Aart.

-edit
Het gaat om een Nvidia Geforce 4 mx440se @ win2k.
 
Download eerst de Detonator drivers van Nvidia.
Download deze die hier staat voor jou pc;
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_44.03
Haal dan eerst de drivers weg die je al geinstalleerd hebt!!
Daarna installeer je die Detonator driver.
Deze is kompleter en nieuwer, dan de drivers die bij je videokaart geleverd werd.

Grote kans dat het nu wel gaat werken.
 
Geplaatst door crash
Download eerst de Detonator drivers van Nvidia.
Download deze die hier staat voor jou pc;
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=winxp-2k_44.03
Haal dan eerst de drivers weg die je al geinstalleerd hebt!!
Daarna installeer je die Detonator driver.
Deze is kompleter en nieuwer, dan de drivers die bij je videokaart geleverd werd.

Grote kans dat het nu wel gaat werken.

Ik ben ze nu downloaden, heb op het moment 5kb/s dus het zal even duren voordat ik ze binnen heb. Bedankt alvast, je hoort meer van me!
 
Mischien toch ff bij de winkel informeren, want dit zal niet echt kloppen.

PS kan je monitor die hoge resolutie wel aan?
Mijn Flatscreen gaat niet verder dan 1024x768 32 bits, dus hoger wordt er in windows niet aangegeven.
 
Ik heb op mijn oude Nvidia Riva 128 (4MB) kaartje altijd zonder problemen op 1280x1024 gewerkt, en gister dus ook met deze kaart hoor.. maar na een keer rebooten gaf dat ding deze resolutie niet meer aan, en dat snap ik dus niet.. ik werk trouwens gewoon op 16 bits.
 
Verwijder als eerst alle drivers die je tot nu toe hebt geinstalleerd. Download daarna versie 29.42 vanaf www.guru3d.com

Installeer je monitor ook eens opnieuw in "geavanceerde beeld eigenschappen" , "monitor", "stuurprogramma , "bijwerken".
 
Het is gelukt!! Bedankt, vooral Masera want na het beeldscherm opnieuw instellen werkte het prima :D!! Ook Crash bedankt :thumb:
 
Beeldscherm had ik niet aan gedacht.
Wel aan een oudere versie van Nvidia.
Werk zelf nog steeds met versie 29.42.:)

(Thnx voor de link Masera)
 
Geplaatst door blaataap
Het is gelukt!! Bedankt, vooral Masera want na het beeldscherm opnieuw instellen werkte het prima :D!! Ook Crash bedankt :thumb:
De reden dat het nu wel werkt, heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de driver van de monitor nog waren gekoppeld aan de driver van je vorige grafisch kaart, na een herinstall van de monitordriver, is dit probleem opgelost, aangezien ze nu gekoppeld zijn met de nieuwe grafische kaart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan