mn toetsen bord typ verkeerrde letters

Status
Niet open voor verdere reacties.

Glorious98

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 sep 2012
ik heb een laptop toetsen bord waar ik een beetje melk op hed gestoten en nu als ik de a intyp krijg ik a/
en ook bij een paar andere hoe moet ik dat weer terug draaien??¿¿

Probeer CTRL+Shift 1x samen in te druken en los laten. Daarna kijken of dit heeft geholpen.

Ok, ik heb dat wel vaker bij klanten mee gemaakt, & geluk bij een ongeluk zijn de meeste laptops/toetsenborden voorzien van een enigszins vloeistofdichte mat onder de toetsen.

Truuk is om heeeeeel voooorziiichtiiig proberen de toetsknoppen los te wurmen. Beste kan je dan beginnen om te kijken hoe de constructie in elkaar zit met een toets die je zelden tot nooit gebruikt. de grotere toetsen zoals Enter, Spatie, Shift, etc.., hebben meestal een iets afwijkende constructie.
Haal eerst de stroom & de batterij eraf.

Benodigdheden: Klein precisieschoevendraaiertje (plat), satestokjes, tandenstokertjes, gevoelige vingertjes, wattenstaafjes, tissue's & vooral heel veel geduld & beleid.

Meestal is het een soort klik-mechanisme, & als je eenmaal weet hoe je er 1 heel af krijgt, lukt de rest ook wel. Maak eerst even een foto van je toetsenbord, is wel handig als je de knoppen later terug zet.

Als de vastzittende plus omliggende knoppen eraf zijn, kan je heeeel voooorziiichtiiig de vloeistof met de met water ingevochte (dus niet nat) wattenstaafjes of tissue's schoon maken. Controleer de metalen contactjes goed indien aanwezig. Als de gemorste vloeistof verwijderd is even goed droog vegen, & een uurtje laten nadrogen.

Knoppen terug plaatsen, ook weer heeeel vooooorziiiichtiiiig, want het is altijd pietepeuterig fragiel gemaakt, & dan maar proberen.

Toetsenborden uit een laptop proberen te schroeven raad ik te zeerste af, want je altijd zien dat je een connectorkabel over het hoofd ziet die dan breekt, & dan kan je net zo goed een nieuwe laptop kopen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan