mns hotmail gehackt

Status
Niet open voor verdere reacties.

amiek58

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2006
hoi, ik zet deze vraag waarschijnlijk op de verkeerde plek, maar ik weet niet waar ik hem anders moet zetten. Het probleem is het volgende: de hotmailaccount van mijn zoon is door iiemand gehackt (waarschijnlijk een bekende). er worden via zijn account mails verstuurd, waardoor hij op school in de problemen dreigt te komen. de laatste mail werd afgelopen maandag verstuurd, mijn zoon zat rond dat tijdstip zelf achter de pc en had msn aanstaan, ineens viel het weg en kon hij zich niet meer aanmelden, de melding was dat zn wachtwoord verkeerd was. na ongeveer een half uur ä 3 kwartier kon hij zich wel weer aanmelden. de volgende dag bleek dat er via zijn account een hele nare mail was verstuurd met veel inside informatie over zijn klas. is iemand dit ook wel eens overkomen en wat kun je ertegen doen . iemand enig idee??
groetjes, amiek

Doe het volgende ( als jullie zelf nog niet zo slim geweest zijn!):

Verander het wachtwoord.
En verander ook zeker de geheime vraag!!!

Praat erover op school met zijn mentor, zodat de school ervan weet en misschien eea in de gaten kan houden.

hoi, jeetje, das een snelle reactie. :) hij heeft zn wachtwoord inmiddels veranderd, maar wil geen nieuwe account aanmaken (heeft iets van 150 mensen als contactpersoon en das wat veel om ze allemaal te waarschuwen. ) op school wordt er zeker over gepraat, maar de een gelooft hem wel en de ander niet, ze proberen het nog verder uit te zoeken, het wordt erg hoog opgenomen, ook omdat een meisje uit zijn klas met kerst dezelfde problemen had. het vervelende is dat de onderwijzers nou niet bepaald computerwizzards zijn en al helemaal niks van msn weten. daar is toen niks uitgekomen trouwens. ik heb zelf even gekeken hoe het zit met ipadres achterhalen enzo, maar das via msn volgens mij veel moeilijk dat met outlook express. bovndien denk ik dat wachtwoord veranderen weinig zin heeft, omdat degene die het doet kennelijk zn wachtwoord weet te veranderen , zodoende kon ie niet op zn eigen account volgens msn. heb vandaag eindeloos zitten zoeken naar vreemde bestandjes op zn pc (rare onbekende DAT bestanden kunnen een aanwijzing zijn dat je idd gehackt bent) maar kon eigenlijk niks verdachts vinden, ik denk dus ook dat het alleen zn hotmail is waar op wordt ingebroken. die geheime vraag heeft ie uitgeschakeld, wel goed, want das vaak makkelijk te raden. hoe kun je nou achterhalen door wie die mails eigenlijk verstuurd worden, dus kun je in een bericht wat via hotmail verstuurd is zien van welk ipadres het afkomstig is???

IP-adres achterhalen in Hotmail: http://www.internetoplichting.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?board=gegevens;action=display;num=1101652863

Ook al verwacht je geen keyloggers enzo, je kan er altijd een keer op scannen:
- Ad-Aware: http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=10
- Spybot S&D: http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=11

Ga ook is praten met jouw zoon. Vraag of die iets onbekents heeft geopend en vraag ook of die iedeeën heeft wie dit gedaan zou kunnen hebben.

Misschien ook is contact opnemen met de persoon die dit eerder is overkomen.

Contactpersonenlijst opslaan in MSN kan via contactpersonen->contactpersonenlijst opslaan.

okee, dank je wel, zal alles eens gaan proberen. mn zoon heeft wel een idee, wie het kan zijn,iemand had hem er namelijk mee gedreigd, maar diegene heeft verder geen info over het reilen en zeilen in zijn klas, dus kan het volgens mij niet zijn.We hebben het er natuurlijk uitgebreid over gehad, maar hij is pas 12 en heeft nog het naive idee dat als hij zegt dat ie het echt niet gedaan heeft, iedereen dat ook gelijk gelooft. (zo van, hou toch op met zeuren, ik heb het niet gedaan en verder zoeken ze het maar uit) ik denk idd dat de mail niet van hem is, was ondertekend met hartelijke groeten van.... nou dat zul je mn zoon nooit zien schrijven. zal ook eens contact opnemen met de ouders van dat meisje. vervelend gedoe allemaal. ik zal hem toch nog eens proberen over te halen om eens nieuwe account aan te maken, dat lijkt me gewoon het verstandigste. alleen , als ik kon aantonen dat de mail verstuurd was vanaf een ander IPadres dan de onze, dan was het probleem opgelost.
groetjes en bedankt voor de tips, amiek
klikte net je links aan, we hebben spybot en adaware erop zitten en die zien eigenlijk niks, behalve wat cookies en nu en dan een trackingcookie.

pps, hij had een paar weken geleden iets verkeerds gedownload, zat vol ellende, en heb toen samen met Nucia zn pc helemaal opgeschoond en zij vonden behalve de bekende spyware geen rare dingen.

Laatst bewerkt:
Dat is mooi dat er niks bijzonders wordt gevonden door de antispywareprogramma's:)

Ik weet niet of de persoon die had gedreigt een bekende is, maar als dit zo is misschien een keer contact opnemen.

Nieuwe account aanmaken vind ik zelf het beste idee, alleen dit heeft natuurlijk geen zin als die persoon die dit veroorzaakt een contactpersoon is.

Nog even over die persoon die had gedreigd. Blokkeer die persoon en reageer niet op eventuele e-mails of andere berichten.

Bij msn loggen ze al dat soort activiteiten. Alleen heb ik er een hard hoofd in of ze ook zo vriendelijk zijn om er iets over te vertellen. Je kan het natuurlijk altijd proberen, maar ik ben bang dat je niet de enige bent, dus of je er ooit iets van zult horen....

ja, dat had ie al een hele poos geleden gedaan, geblokkeerd bedoel ik. toch blijven het hele vervelende dingen. ik ga sowieso aan de ouders van de jongen die de mail kreeg vragen of ze hem naar mij door willen sturen, dan kan ik het Ipadres gaan checken.

@ dropl, nee, ik heb ook weinig vertrouwen in msn, ik denk dat ze daar geen medewerking gaan verleene, of het wordt zo'n eindeloos gedoe, wat toch op niks uitloopt, had al even op de helplink geklikt, maar denk niet dat dat iets oplevert.

Laatst bewerkt:
dropl zei:
Bij msn loggen ze al dat soort activiteiten. Alleen heb ik er een hard hoofd in of ze ook zo vriendelijk zijn om er iets over te vertellen. Je kan het natuurlijk altijd proberen, maar ik ben bang dat je niet de enige bent, dus of je er ooit iets van zult horen....
Klopt wat je zegt, maar dat geven ze niet vanwege privacy-redenen:confused:

Ze willen je niet eens vertellen, dat wanneer je account wordt gesloten, om welke reden dit precies is.

Laat staan dat ze gaan vertellen wat voor activiteiten er zijn rond de account, maar proberen kan altijd al verwacht ik er geen echt antwoord van:confused:

maar erg bedankt voor jullie reacties, vooral die link naar die site over ipadressen achterhalen, daar heb ik wel goede hoop op. :thumb:

Heb jij dan een fixed ip adres, want normaal krijg je van je provider een wisselend ip adres. (Soms heb ik een maand hetzelfde, soms wijzigd het van dan tot dag.)
dus daar kan je volgens mij niet veel mee bewijzen.
weet ook dat hotmail nogal heel gemakkelijk te kraken is, (microsoft) dus er zullen opinternet ook nogal wat hack tooltjes rondgaan waar een pc noob zelfs een account mee kan kraken. je moet ze alleen maar weten te vinden.

wij hebben een zg dynamisch ip adres, maar voorzover ik het weet is het al anderhalf jaar hetzelfde, waar het om gaat is dat ik zo kan aantonen dat het in elk geval NIET van ons adres afkomstig is, ik hoef niet te achterhalen van welk adres dan wel, nou ja, misschien ook wel, maar dan heb ik nog geen naam of persoon, snap je? dus daar schiet ik toch niks mee op. en inderdaad, heb al van meer menden gehoord dat iemand anders in hun msn zat te rommelen, dus zo moeilijk zal het niet zijn.

Laatst bewerkt:
Hotmail is niet makkelijk (eerder niet) te hacken. Op internet staan wel allemaal tooltjes enzo, maar werken?? Nee, op een aantal na, maar die maken gebruik van een Trojan/keylogger (eventueel gekoppeld aan een ander bestand) die eerst moet worden geïnstalleerd op de computer van het "slachtoffer".

Hotmail "hacken" gebeurt meestal door het raden van het wachtwoord/geheime vraag.

Of is je zoon soms ergens anders in getrapt???

Er gaat op internet ook een bestandje rond dat iets zou toevoegen ofzo aan msn...weet niet meer precies wat het is.

De etter vult zijn eigen emailadres in, stuurd het naar je zoon, je zoon opent het en het lijkt op een schermpje van M$, en denkt dus dat hij moet inloggen, hij geeft zijn hotmailadres en password in, en die worden stiekem automatisch geemaild naar de etter...

maar die maken gebruik van een Trojan/keylogger (eventueel gekoppeld aan een ander bestand) die eerst moet worden geïnstalleerd op de computer van het "slachtoffer".

Zoiets is natuurlijk makkelijk te uploaden.
(Hé joh, ik heb iets geinigs. Wordt het bestand aangeklikt dan gebeurt er niets. Je hebt het niet goed gedaan zegt de gedupeerde dan. Maar ondertussen staat het al op zijn/haar pc)
Daarom zou ik je in ieder geval aanraden om Ewido even via Google te downloaden en de pc te scannen op trojans.

En als je zoon zijn wachtwoord wijzigt in iets waar geen volgorde/naam/ of datum in zit en ook zijn Geheime zin verandert.....kan dat vriendje er dan nog bij? Nee toch?

Elisa zei:
maar die maken gebruik van een Trojan/keylogger (eventueel gekoppeld aan een ander bestand) die eerst moet worden geïnstalleerd op de computer van het "slachtoffer".

Zoiets is natuurlijk makkelijk te uploaden.
(Hé joh, ik heb iets geinigs. Wordt het bestand aangeklikt dan gebeurt er niets. Je hebt het niet goed gedaan zegt de gedupeerde dan. Maar ondertussen staat het al op zijn/haar pc)
Daarom zou ik je in ieder geval aanraden om Ewido even via Google te downloaden en de pc te scannen op trojans.

En als je zoon zijn wachtwoord wijzigt in iets waar geen volgorde/naam/ of datum in zit en ook zijn Geheime zin verandert.....kan dat vriendje er dan nog bij? Nee toch?
Maar om het wachtwoord of geheime vraag te veranderen moet je wel eerst het antwoord op de geheime vraag of het wachtwoord weten... En grote kans dat de 'hacker' (of beter gezegd 'geheime vraag-rader') die al heeft veranderd...

Fijn toch, dat MSN, maar wat ik nog niet gehoord heb is dat inbreken (hacken) strafbaar is. Als het dus de spuigaten uitloopt moet je aangifte doen, of het helpt weet je nooit, maar niet geschoten is altijd mis.

Er schiet mij zojuist nog iets tebinnen:D

Wie zegt dat de mail via Hotmail wordt verstuurd. Genoeg plaatsen op internet waar je een mail kan versturen onder een ander e-mailadres.

Onderstaande is een voorbeeld!:
Zie ook de bijlage.

Deze is gestuurd via http://www.****zooi.nl/ , maar dat valt hier niet uit te halen.

Onderin de Header van de e-mail staat dan nog wel het volgende:
Afkomstig-van: www.****zooi.nl. Het is niet de opzet van onze mailservice op ****zooi.nl dat personen daar last van ondervinden. Wil je geen mailtjes meer ontvangen via onze site, laat het ons dan direkt weten, dan blokkeren we uw mailadres. Bij wettelijk misbruik kunt u contact opnemen met abuse@****zooi.nl
Maar het valt alleen op als iemand er echt op gaat letten. Anders merkt niemand dit.

Onder de sterretjes staat: s h i t

Bijlagen

• ScreenShot091.png
    ScreenShot091.png
    3,3 KB · Weergaven: 39
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan