mobiel als modem....

• Onderwerp starter Onderwerp starter wvm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wvm

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Hallo,

Vorig jaar zag ik iemand op camping, die had zn mobiel, waar dus internet op zit..........aan zijn laptop gehangen.

Toen werkte zijn mobiel als modem, en het ging nog sneller als zn dongle.

Het is echt waar, kan dat met iedere mobiel, waar internet opzit ?

Heeft iemand daar meer van gehoord of gezien...?

Alvast bedankt.

mvgr wvm

Nee, kan niet met iedere mobiel en veel providers staan dit ook niet toe.

Welke telefoon heb je en heb je een onbeperkt abonnement voor internet want de MB's vliegen om je oren als je dit gaat doen.

Edit: Men noemt dit trouwens tethering en wat je doet is eigenlijk een Hotspot maken van je telefoon.

Laatst bewerkt:
Dat heet tethering en kan in principe met elke mobiel. Echter wordt het vaak niet toegestaan in de standaard software die is geleverd op de telefoon. Voor veel modellen moet je de telefoon "rooten" om dit te kunnen.

Overigens kun je zelfs wireless tethering hebben. Je telefoon wordt dan een wifi access point waarop je computer draadloos kan verbinden en via de 3g van je telefoon internet op kan. Scheeld ook weer en kabeltje maar slokt wel wat mer stroom

Betreffende persoon heeft tmobile, als provider

Campingseizoen komt eraan........en dan moet ik weer kiezen, wat te doen met provider voor laptop. Thuis dus een router.

Op camping geen wifi.......jammer genoeg.

Dus wordt t weer een sticky, dongle.

Nou, kwam ik op gsmtopdeal, en dan zie je zulke mooie dingen staan.......................maar ik moet wel kiezen gezien dubbele kosten enz.

T Mobile heeft aparte abonnementen voor tethering.

Ik denk persoonlijk dat een dongle een betere oplossing is voor je.

Heb net gegoogled....en daar kwam ik tegen dat tetheren bij tmobile zonder extra kosten kan, maar dan wel met een Iphone.....

Ja, is ook zo maar hou je wel hier rekening mee

De data die je verbruikt valt net als op de iPhone of iPad onder je datalimiet.

Ik heb nog een "oud" i abonnement met onbeperkt internet maar tegenwoordig is het allemaal gelimiteerd ook de huidige zogenaamde onbeperkte aansluitingen. Die knijpen boven een bepaald data limiet af tot een snelheid waarmee amper te internetten valt.
Zoals gezegd vliegen de MB's je om de oren en zit je erg snel boven je limiet.

Laatst bewerkt:
kweet t.....dat is met dongle ook zo..........

Ligt er aan wat je op je comp/laptop doet, zonder al te gekke dingen, red je t aardig.

Voor uitgebreidere dingen hebben we thuis dan de router.............

Allebei bedankt voor reageren.........en advies......

En ik heb er weer wat bijgeleerd....
mvgr wvm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan