mobiel internet. Wat houd 500MB in?

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsjustme

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2012
Ik ben van plan: deze te kopen met de SIM Only 275. Maar wat houd die 500mb in? Wat word er gebruikt als ik ga whats appen of gewoon op internet ga? IK heb echt geen idee wat ermee bedoeld word. En hiermee kan ik dus gewoon overal internetten? En moet ik 3g dan gewoon uitzetten als ik wi-fi gebruik of hoeft dat niet?

Wanneer je bijvoorbeeld thuis je wifi en 3G aan hebt krijgt wifi voorrang op 3G. Je (android)telefoon regelt dat zelf.

Ik heb zelf ook een 500 mb abbo en als ik normaal doe maak ik hooguit 200 op. Dat wil zeggen, overal waar ik kom kijk ik of ik gratis wifi heb. Bij vrienden, op t werk, in een cafe en bij de Mc. Donalds. Zo heb ik al snel een dekking in de buurt van 100%. Waarom dan 3G? Misschien voor 9292OV onderweg of mn sportapp. Whatsappen buiten de deur, want ik heb maar 75 sms-jes...

Wanneer je benauwd bent of je wel uitkomt met je limiet kun je bijv tijdens het internetten met 3G je afbeeldingen uitzetten. Dat scheelt weer.

Maar, neem de proef op de som en zet 3G watchdog op je huidige telefoon en ga een avondje internetten, whatsappjes versturen en een paar mailtjes. Beetje zoeken in je app-store en kijk wat je hebt verbruikt. De app houd je 3G en je wifi in de gaten dus als je alles met wifi doet kost het je verder niets.

*Edit*
Wat betreft apps is 3G watchdog een absolute must-have, net als Green Power trouwens. Met die app kun je een interval voor je 3G instellen. Zo heb ik 1 x per 30 minuten mijn 3G aan, gaat vanzelf. Dat scheelt in mn batterij. Die ene minuut is meer dan genoeg om berichten en mailtjes binnen te halen. Is daar langer voor nodig, dan gaat dat vanzelf...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan