mobiel internetten via eigen router: kan dit en is dat gratis?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Kun je met een mobieltje via je eigen router gratis mobiel internetten? Ik had hier laatst een discussie over omdat ik internet abonnementen voor een mobiel vrij duur vind. Iemand zei toen dan ga je toch gewoon via je eigen router het net op.
Los van het feit dat dit volgens mij niet echt zinnig is (bij je router heb je doorgaans ook wel een PC of laptop, wat heb je anders aan een router) vraag ik mij af of dit waar is?
Ik vraag dit ook omdat mijn dochter graag een smartphone wil maar ik wat meer inzicht in de kosten wil.

Als de smartphone (naast G3, UMTS en andere mobiele netwerken) ook beschikt over WiFi mogelijkheden dan kan dat. En ja, dat kost je verder niets, zolang je voor het Internet-verkeer uitsluitend gebruik maakt van WiFi en die verbindt met je eigen router met Internet-aansluiting.
Natuurlijk geldt dit ook als op dezelfde mobiele telefoon via WiFi toegang wordt gezocht met andere draadloze routers met Internetverbinding (met toestemming van de eigenaars, natuurlijk).

Aantekening hierbij, en dat sluit aan bij je eigen bedenkingen: Mobiel Internet wordt doorgaans niet in huis gebruikt (omdat daar al een laptop/pc beschikbaar is voor e-mail, YouTube etc.) Dus als te voorzien is dat mobiel Internet vooral 'onderweg' gebruikt gaat worden, kijk dan naar de voorwaarden en kosten van mobiel Internet bij het telefoonabonnement van de smartphone.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan