mobiel prepaid internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Hoi,

Heb net de Samsung Galaxy Gio gekocht met Wifi
Die is simlockvrij.
Ik heb een prepaidkaart van AH in mijn oude telefoon zitten.
Ik heb thuis een router staan.

Nu heb ik vragen:
Buitenshuis internetten, gaat dat?
Gaat dat gewoon van mijn beltegoed af?
Liever geen abo, maar als prepaid internet te duur (en te snel op) is, dan overweeg ik dat wel, maar dan wel zo goedkoop mogelijk?!
Als ik app's download, gaat dat van mijn tegoed af, maar ook als ik dan de app's gebruik?

Zoals je ziet, ik snap dr niet veel van, help me aub!!!!

Waarschijnlijk kan je gewoon internetten maar dan zal je wel de juiste instellingen op je toestel moeten zetten.
Deze instellingen kan je vinden bij de provider. Ik raad je niet aan nu gebruik te maken van internet gezien het feit je geen abbo ( vaste kosten voor internet) of Prepaid ( vooraf bekende kosten) heb afgesloten !!
Nu wordt er per MB gerekend en dat gaat aardig oplopen. Dus ja, dat gaat van je beltegoed af of je krijgt een apparte nota voor je internet gebruik, dat is nogal verschillend geregeld bij de verschillende providers.
Om verder te gaan, zowel het downloaden van de app's kost je geld omdat je nu eenmaal gebruik maakt van een internet verbinding en afhankelijk of je app ook een internet verbinding nodig heeft ( denk aan Hyves, Buienradar en dergelijke ) komen daar ook weer kosten bij.
Uiteraard niet als je dit via je Wifi aansluiting thuis doet !!

Ben je zo wat verder geholpen?

Hij moet het doen!
En over de app's daarmee raad ik WiFi aan. Als je namelijk bijv. Angry Birds download van de Android Market is hij rond de 24MB en als je een prepaid hebt van bijv. €1.- per 2MB dan ben je ongeveer €10.- kwijt aan een gratis spel. dat klopt, maar Angry Birds (gratis versie) maakt ook gebruik van Ads :-( die moeten ook worden gedownload, en dat gebeurt pas als het spel is opgestart. dus dat gaat ook van je tegoed af.

App gebruik is natuurlijk afhankelijk van of de app internet toegang gebruikt. Voor de details is het afhankelijk welke pre-paid vorm je hebt. Het gaat wel van je tegoed af.

Qua abonnementen kun je kijken naar "sim-only". Wat voordelig is en wat niet hangt een beetje van je gebruik af. 800 MB/maand internet + bellen begint bij zo'n 16 euro/maand.

Tja, fijn al die antwoorden, maar Wifi heb je dus niet buitenshuis begrijp ik.
En als ik bij iemand anders ben, die ook wel een router heeft hoe gaat dat dan?

Nog even wat anders:
Thuis kan ik dus gewoon Wifi gebruiken.

Maar als ik nu ergens in Nederland ben waar geen Wifi-bereik is, kan ik dan met prepaid mobiel internet van AH (dat wil ik dan het liefst omdat ik daar medewerkersvoordeel krijg) verder ???

En moet ik dan overschakelen of gaat dat dan vanzelf??

omdat ik er maar weinig gebruik van maak denk ik ( in ieder geval bellen en smssen, dat zijn toch altijd van die en-en pakketten) en ik mijn AH-medewerkersvoordeel niet wil laten schieten.

Wifi heb je inderdaad alleen thuis of waar Wifi beschikbaar is ( Mac Donalds bijvoorbeeld) of bij iemand ander thuis.
Als je op Wifi zit gaat dat boven de mobiele verbinding uit dus maak je geen gebruik van je mobiele internet. Dat schakelen gaat vanzelf.
Of je bij dit type telefoon mobiel internet geheel kan uitzetten weet ik niet, bij mij iPhone bijvoorbeeld niet !!

Overweeg toch eens een abbo, voor een tientje heb je onbeperkt internet bij T Mobile weet ik en als je daar een goedkoop pakketje bij neemt ben je naar mijn idee voordeliger uit. Een Sim Only zoals eerder gezegd is een goede optie.

Aanvulling: Ik heb voor mijn zoon 70 belminuten en 70 sms'sjes en onbeperkt internet voor 14.95 per maand , Sim Only !!

Laatst bewerkt:
@Terrarabo, bedankt voor je heldere uitleg.

De anderen ook bedankt voor jullie input.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan