Mobiel trilt constant, beeld aan uit. Gehacked?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deurbel

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2011
Hallo,

sinds een kwartiertje doet mij mobiel (galaxy S plus) vreemd.
Ik zat op whatsapp toen plots mn mobiel begon te trillen, even later ook mn beeldscherm aan/uit.
Doordat mn mobiel onbestuurbaar was, heb ik batterij eruit gehaald, even gewacht, en er weer in gedaan.
Hierna heb ik hem aangedaan, en voordat ik mijn pincode in kan vullen begint die weer als een gek te trillen,
en als ik eenmaal op beginscherm zit gaat beeldscherm ook regelmatig aan/uit. Ik krijg ook steeds een melding
dat hij geen verbinding met de pc kan maken. Word ik gehacked o.i.d? Wat kan ik nu het beste doen, ik heb
whatsapp al gewist, maar zonder succes. Nu wilt hij ook niet meer aan, als ik hem aan probeer te doen,
krijg ik een batterij op het scherm met het rondje dat hij bezig is ofzo. Ik ga hem nu op de oplader doen, kijken
als dat wat helpt. Wie kan mij helpen?

Edit:
Na zoveel keer opstarten, nu zonder whatsapp geinstalleerd, leek hij het normaal te doen.
Maar nadat ik naar play store ga en op het punt stond om op de button van installeren te drukken, kreeg ik het weer..
"Pc-verbinding alleen beschikbaar in standby, Actieve toepassingen sluiten. Hij trilt dus denk ik omdat ik toepassingen aan heb staan,
maar waarom wilt hij pc verbinding maken??

Laatst bewerkt:
Wat ik zelf zou doen, is proberen een backup te maken van contacten/sms`jes/etc. en hem dan terug zetten naar de fabrieksinstelling.
Het nadeel is dan wel dat je echt alles op je telefoon kwijt bent.

Je kan hem resetten door de telefoon helemaal uit te schakelen en tijdens het opstarten de home knop ingedrukt te houden. je komt dan in een menu waar je de telefoon kunt resetten.

Het zou mooier zijn als er een andere oplossing is, maar dit zou ik zelf als een ''laatste'' oplossing beschouwen.

ik eerlijk gezegd dat het iets hardware matig is. Want net zag ik bij het batterij icoontje bovenin mn scherm ook soms zo'n icoontje erin staan wat inhoud dat hij aan het opladen is.

ja, dan kan het inderdaag ook iets hardwarematigs zijn.
heb je er trouwens al een soort ''vriusscan'' gedaan, die zijn er nu ook voor android.

Ja, er zit geen malware op oid. Het komt erop neer dat mobiel denkt dat hij aangesloten is aan pc of aan oplader, en daardoor trilt.
Het icoontje van dat hij aan het opladen is knippert ook steeds. Net was het even weg maar nu is het weer terug.
Ik kijk het even aan, anders ga ik denk ik even naar de winkel. Bedankt voor uw snelle reacties en hulp.

Waarschijnlijk zit er vervuiling op je micro usb poort. Hierdoor worden er contactjes kortgesloten en gaat je telefoon raar doen.
Je kan proberen met iets zachts en duns dit schoon te maken. Is er onlangs vocht in gekomen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan