Mobiel wordt niet meer herkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
788
Goedemiddag. Ik heb een Samsung mobiel en ik wil heel veel foto's verwijderen die ik niet meer nodig heb. Maar mijn mobiel wordt niet meer herkend. Ik zal een screenshot toevoegen van de melding die ik krijg.

screenshot mobiel.jpg

Wat moet ik doen om mijn telefoon weer te laten herkennen? Foto's één voor één verwijderen van mijn mobiel lukt niet. Daar is die te traag voor. Dan ben ik de hele dag zoet.
 
Het ding zou zonder meer middels USB in de Windows verkenner moeten worden herkend.
Al een keer beide devices (zowel de computer, alsmede het mobieltje) opnieuw opgestart (koude start)?

Als er één ding is wat ik je zou afraden, dan is 't het advies van dat schermpje op te volgen en Kies te downloaden en te gaan gebruiken.
Als er een top 100 rommel / soms slecht functionerende softwarelijst zou bestaan, dan zou Kies erop staan en nog hoog ook..................
 
Laatst bewerkt:
Kies heb ik al een tijd op de computer staan en heb hem zonder problemen kunnen gebruiken.

Ja dat opstarten heb ik al gedaan, zonder succes.
 
Dat niet herkennen, gebeurt dat in Kies of in de Windows verkenner?
 
Dat bedoel(de) ik:
Als er één ding is wat ik je zou afraden, dan is 't het advies van dat schermpje op te volgen en Kies te downloaden en te gaan gebruiken.
Als er een top 100 rommel / soms slecht functionerende softwarelijst zou bestaan, dan zou Kies erop staan en nog hoog ook..................

;) :D

Als je het ding middels usb aan de computer hangt, dan is de telefoon toch gewoon te 'zien' in de verkenner van Windows?
 
Laatst bewerkt:
Stel vast of het de telefoon is of de computer die vervelend doet.

Hang de telefoon met de usb kabel aan een 2e computer in huis en zie wat er gebeurt.
Heb je geen 2e machine in huis, dan die van een familielid.
Pas als je weet of het probleem in de telefoon of in jouw computer zit, is het handiger om verder te zoeken naar de oorzaak.
 
Ook daar wordt die niet herkend.
 
Laatst bewerkt:
Dan zijn er m.i. maar 2 mogelijkheden:

1 - de verbindingssoftware op de telefoon is corrupt geraakt (virus?)
2 - de usb kabel is niet goed meer

1 is op te lossen door een factory reset te doen. Gelukkig werkte je met Kies dus je hebt een volledige backup van je instellingen en bestanden ;) :D zodat je die na de factoryreset terug kunt zetten.
2 is lastiger op te lossen, want daarvoor zal je even naar een winkel moeten met je telefoon om daar eerst een testje te doen met een kabeltje van hen. Werkt het daar, dan weet je dat het 'slechts' het kabeltje was.

Wordt de telefoon nog wel opgeladen middels het usb kabeltje? Zo ja, dan is de kans dat de kabel defect is klein.
Heeft een familielid mogelijk een kabeltje om even te testen?
 
Het kabeltje werkt perfect, want ik kan er gewoon mee opladen. Ook andere dingen kan ik ermee opladen.
 
Dan zijn er m.i. maar 2 mogelijkheden:

1 - de verbindingssoftware op de telefoon is corrupt geraakt (virus?)
1 is op te lossen door een factory reset te doen. Gelukkig werkte je met Kies dus je hebt een volledige backup van je instellingen en bestanden ;) :D zodat je die na de factoryreset terug kunt zetten.

Wordt de telefoon nog wel opgeladen middels het usb kabeltje? Zo ja, dan is de kans dat de kabel defect is klein.
Heeft een familielid mogelijk een kabeltje om even te testen?

Wat is dat, een fatory reset? En behoud ik dan alle whatsapp groepen en berichten? Want ik heb natuurlijk niet van alles een backup.
 
Da's niets anders dan terugzetten naar de fabrieksinstellingen naar het moment van afleveren aan jou en ja, je bent alles kwijt wat lokaal op je telefoon staat. Wat in de Cloud staat van Microsoft, Google etc. etc. raak je niet kwijt.
Ik zou eerst maar eens checken of het niet aan het kabeltje ligt.
 
Helaas, ik heb mijn telefoon terug moeten zetten naar de fabrieksinstellingen. Ik kreeg er steeds meer problemen mee. Ik had een foutmelding dat process.android.encore was gestopt en die kreeg ik niet meer weg. Ook kreeg ik later meldingen als: internet is gestopt, whatsapp is gestopt, gmail is gestopt en instagram is gestopt. Ik kon er niets meer mee doen. Ik kon nog wel een foto maken, maar die was niet zichtbaar bij mijn foto's.

Maar nu blijkt dat ik al mijn contacten kwijt ben, ik ben een aantal foto's kwijt die ik (nog) niet op de computer had kunnen zetten omdat mijn mobiel niet meer herkend werd en ik ben van 1 contact de chatgeschiedenis kwijt wat ik heel graag had willen houden. Ik had het op een SIM-kaart kunnen opslaan, maar dat is waarschijnlijk ook fout gegaan.

Is er een mogelijkheid dat ik deze dingen weer terug kan halen?
 
Ik mag toch hopen dat je naast de smartphone ook een computer hebt waarop je contacten staan?
 
En je hebt ook geen Google, Microsoft of whatever wat voor mailaccount dat zowel op de computer, alsmede op de smartphone staat?

Daarnaast, je schreef dat je een tevreden gebruiker van Kies bent. Dan heb je toch een kopie van je bestanden gemaakt..............?
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat ik heel veel foto's terugheb, dankzij Kies. Net als de meeste van mijn contacten. Maar ik heb geen back up van mijn whatsapp berichten die ik wilde houden. En de contacten die ik mis, kan ik nog opvragen. Bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan