mobiele gebruikers verwijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merijnbosma

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
Hallo,

Ik heb op http://detectmobilebrowsers.mobi/#usage denk ik gevonden wat ik zocht om mobiele gebruikers door te verwijzen.

Alleen is dit met PHP en ik heb mijn site in html en html snap ik een beetje maar php helemaal niet. Dus mijn vraag is kan dit wel wat ik wil?
Dit is de code die verwijst naar het PHP bestand
PHP:
require_once('mobile_device_detect.php');
mobile_device_detect(true,false,true,true,true,true,true,'http://www.wifocarr.nl/Mobiel.html',false);

Grtz Merijn

Als je apache gebruikt kan het ook met apache op basis van de 'user agent' met mod_rewrite. je kunt mensen dan naar verschillende HTML pagina's sturen. Het vraagt echter wel een beetje uitzoeken.

Apache?? zegt me niks haha
Ik had al 4 of 5 verschillende opties gelezen maar deze is nu ook weer nieuw voor mij.

Is er niet iemand die een kant en klare verwijzer heeft wat ik gewoon kan inpassen in de index.html?

Grtz Merijn

Nee. Dit soort beslissingen moeten worden gedaan door de server, niet HTML. Op het moment dat HTML wordt teruggezonden is het te laat. De oplossing moet dus op de server (apache / iis / etc.) of in een taal die de server kan/mag beïnvloeden (bijv. php)

Hoe kan ik dan die php in mijn eerste bericht werkend maken? ik heb dus een php bestand en een stuk code. Dat php bestand zal in de root moeten denk ik maar wat doe ik met dat stuk code?

Grtz

Heb je PHP draaien op je server dan? Waar / hoe host je je website? Helaas is het waarschijnlijk niet zo eenvoudig als je hoopt.

de website wordt gehost door antagonist.nl en er staat direct admin op maar daar heb ik allemaal niks van meegekregen. Ik heb de website zoals die is gewoon gemaakt met een editor en ge-upload via filezilla.

Volgens de website ondersteunen ze PHP, maar mogelijk moet je dat nog aanzetten. Ik zou toch aan willen raden een paar handleidingen te lezen (onder andere eventuele handleidingen van je hoster).

of de mobiele website te laten zitten :P ik moet het ook afwegen met het werk wat ik ermee heb tegenover het aantal evt mobiele gebruikers en gezien onze doelgroep zal dat aardig meevallen.

Wel apart dat er zoveel add-ons en plug-ins geinstalleerd kunnen worden maar dat zoiets er nog niet tussen zit is erg jammer. Of is dat ook gewoon moeilijker dan ik denk? :p

Je moet client en server kant niet door elkaar halen.

Add-ons en plug-ins werken in de browser dus de client kant
Een beslissing maken welke versie geserveerd moet worden aan een klant moet gebeuren door de server.

Daar is dus ook een server "plugin" voor en die heet PHP. Het wordt ondersteund door je hoster dus zij stellen dat al beschikbaar. Volgens google ondersteunen ze ook toegang tot ".htaccess" dus je kunt ook via url rewrites een mobiele site maken. Beide populaire methoden worden dus ondersteund door je hoster.

Ja snap ik, doelde ook meer op die programma's enzo die je via installatron kam installeren.

Bedankt!!

@ alle mensen hierboven: maak het niet moelijker dan het is.

Er wordt gezegd dat het gehost is bij antagonist.nl en dat bestanden geupload zijn via file-zilla. Als ze in staat is dit te doen hoeft dit helemaal niet zo moelijk te zijn.

Je hebt momenteel je website waarbij je een index.html hebt. Wat je uiteindelijk wilt is 2 "verschillende websites" voor de desktop gebruikers, en voor de mobiele gebruikers.

je hebt je gewone pagina (index.html) en je mobiele pagina (mobiel.html).

Wat je nu moet doen, is je index.html hernoemen naar index.php (doormiddel van de .php extensie kan de webserver php "scripts ' uitvoeren)

De (hernoemde) index.php zal er waarschijnlijk als volgt uit zien:

<html>
...etc..

Nu zet je helemaal bovenin deze pagina de code zoals je die van de site hebt gehaald:

<?php
require_once('mobile_device_detect.php');
mobile_device_detect(true,false,true,true,true,true,true,'mobiel.html',false);
?>
<html>
..etc..

Waar je dan even rekening mee moet houden is dat je het bestand : mobile_device_detect.php in dezelfde map hebt staan als je index.php

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan