mobiele geheugenkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

vermanen31

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2011
ik heb een mobile memory gekocht er zat software op die heb genegeerd. toen heb wat mp3 bestanden op de memory gezet vanaf de pc op speciale usb
http://www.sandisk.nl/Assets/Products/Big/UltraReaderwM28GBcard.jpg

en vanaf de mobiele telefoon gelezen toen stond er geheugenkaart niet geformatteerd. dacht he natuurlijk. was aan het zoeken hoe ik het vanaf de mobiel kon formatteren kon het niet vinden toen heb maar via de pc gedaan. en opnieuw stond er op mobiel geheugenkaart niet geformatteerd toen dacht van he het moet niet op fat32 of zo staan nu kan ik de drivers niet vinden het is een sandisk 8gb m2.

kan iemand me helpen wat moet doen?

gr

Het is wel vaker zo dat je de kaart op de telefoon moet formatteren. Mijn Samsung telefoons geven dat zelf aan met de optie om te formatteren, anders is het te vinden in het instellingen menu bij de status van het geheugen.
Maar om welke mobiel gaat het? Dan kunnen we wellicht wat gerichter antwoorden.

Helaas is de handleiding niet beschikbaar online, de interactive flash animaties werken wel:
http://nds1.nokia.com/tutorials/support/global/phones/3110_classic/english/index.html

Verder viel mij het plaatje op wat je geplaatst had, dit is geen microSD. Maar ik neem aan dat je het plaatje geplaatst heb vanwege de gelijke USB adapter.

Anders kan ik het nog even aan mijn broertje vragen die heeft een Nokia E71, wellicht gaat het daar op een soortgelijke manier (het formatteren).

nog gezocht en gevonden maar de nieuwe kan niet geformatteerd worden op mijn mobiel de oude wel snap het niet misschien verkeerde kaart of zo

Hoe groot is de oude, minder dan 4GB?
Dan zal het hem in het feit zitten dat het een microSD SDHC (4GB en meer) kaart is en geen microSD (minder dan 4GB).

En dan nog iets, je hebt het over een sandisk 8gb m2.
Dit is geen microsSD maar een micro Memory Stick variant, deze wordt helemaal niet ondersteund door de telefoon. Want dan ben ik benieuwd hoe dat in hemelsnaam past in die telefoon.

Laatst bewerkt:
het ziet er precies zo uit
sandisk_UltraReaderw8GBcard.jpg

het is inderdaad een micro sd hc en de oude is een micro sd 2 gb

en de oude is een 2gb toch past ie erin in een m2 usb stick en kan het gelezen worden
2-gb-micro-sd-kaart.jpg

het heefd precies dezelfde vorm

Nee dan houdt ik het op het verschil tussen SD en SDHC. Staat er toevallig in de handleiding of the 3110 SDHC ondersteund?

Terzijde de Memory Stick M2 variant ziet er zo uit:
47ky57.jpg

Dat is ook wat je in eerste instantie als plaatje had bijgevoegd, dat verschilt dus duidelijk van SD(HC) zoals in je laatste post.

ja niet opgelet dan maar de usb stick is sprekend hetzelfde en er staat m2 eronder
UltraReaderwM28GBcard.jpg

het probleem is opgelost ben naar winkel geweest ze hebben geen grotere kaarten dan 2gb die alleen op sd formaat wel sdhc heb het in de winkel uitgeprobeert geheugenkaart niet geformatteerd staat er en de sd kreeg gewoon toegang

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan