mobiele internetverbinding koppelen aan een router

Status
Niet open voor verdere reacties.

maasrouter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2012
Heb een mobiele dataverbinding met Kpn, hierdoor heeft mijn laptop een snelle internetverbinding.
Hiervoor gebruik ik de -Huawei mobile connect 3 g sesam virtual adapter-.
Nu zou ik graag de adapter in de usb poort van een router stoppen en installeren, zodat thuis de mobiele telefoons ook op wifi mee kunnen draaien op internet.
Welke router kan deze opdracht aan? tevens: ik heb geen andere mogelijkheid tot internet verbinding! Alvast dank voor het meedenken, Ron

Je laptop heeft dus internet? Dan kun je de internetverbinding delen door je laptop zich voor te laten doen als een router met bijvoorbeeld connectify of virtual router

En anders kom je op hele andere oplossingen uit, niet zoiets zoals jij voor ogen hebt.

werkt nog niet helemaal

Bedankt voor de informatie. Heb virtual router geïnstalleerd. Dit moet de oplossing zijn.
Echter na 4 maal alles wissen en opnieuw installeren blijft het volgende punt:
Er is communicatie tussen de en 2e laptop en ook de mobiele tel. wordt gezien,
echter als ze zich aanmelden stopt de aanmelding met de mededeling kan ipadres en hostname niet vinden.
Ik weet niet waar ik deze gegevens kan invullen. dit is de laatste stap. Wat moet ik nog doen.
met vriendelijke groet ron.

Hmmm, ik heb er helaas geen ervaring mee, dus dat zou ik zo snel niet weten. Overigens kun je ook met de mogelijkheden binnen windows 7 prima je internet delen, misschien dat dat wel beter werkt? Hier een handleiding hoe je je internet kunt delen via standaardopties van windows 7: klik

oplossing voor 3g verbinding met router

Na zoeken heb ik een router gevonden, die precies doet wat ik in gedachten had.
Het is de TP-link TL mr 3420
De usb stick met simkaart voor mobiel internetverbinding gaat rechtstreeks in de router en nu zijn 5 telefoons en 3 laptops online, draadloos.
Ik wilde dit berichtje nog even doorgeven, dan kan de vraag afgesloten worden.
groet ron maas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan