mobiele modem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

andreas1

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2008
hallo,

Ik heb onlangs een lg viewty aangeschaft.
prachtig ding. Even later lees ik in de handleiding dat de mobiel ook als modem kan worden gebruikt... dat vond ik behoorlijk interessant, want we gaan morgen op vakantie naar een afgelegen oord waar we geen internetaansluiting hebben :confused: maar wél een pc!
maar goed, ik ging het uiteraard dus eerst even hier thuis proberen.
nadeeltje; het lukt niet.
ik dacht: hmm, kwestie van aansluiten en verbinden maar, maar... niet echt.
je moet allemaal dingen in gaan lopen vullen en ik kom er niet echt verder mee.
weten jullie hoe het werkt?

paar screens:

de handleiding zegt dat ik land en provider moet selecteren...
alleen dat gaat niet!
ik kan alleen "<others>"
selecteren bij beide...
hebben jullie enig idee wat te doen? als het werkt zou het me redden van een vakantie zonder internet:o

alvast bedankt!

Bijlagen

• internet mobierl.JPG
    internet mobierl.JPG
    21,4 KB · Weergaven: 46
  • naamloos1.JPG
    naamloos1.JPG
    67,8 KB · Weergaven: 37
  • naamloos2.JPG
    naamloos2.JPG
    68,9 KB · Weergaven: 42
Als je inderdaad ook Internet hebt in je GSM-abonnement, dan zal het een kwestie zijn van je GSM-provider (t-mobile, vodafone etc.) bellen om de in te vullen gegevens te achterhalen.

Als je je GSM-provider dan toch aan de lijn hebt: Vraag ook na hoeveel het je gaat kosten om Internet in het buitenland te gebruiken op de manier zoals jij het wil gaan doen. Kan namelijk flink in de papieren lopen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ja maar die kan ik dus niet invullen! <others> is de enie keuze die je kan maken! toch vaag lijkt me.

heb je wel een internet abonnement op je mobiele ?

dan krijg je dus een hoge rekening als je dat gaat doen.....
pas door voor op.
Maar bij wie heb je je abonnement afgesloten.

t-mobile prepaid. ik weet dat ik er (erg) veel voor moet betalen als ik het op het ding zelf doe. maar als je hem alleen als acces point gebruikt, gaat dat dan gewoon van je prepaid af? ik kan weer even vooruit...

prepaid...dat gaat je geld kosten.....weet waar je aan begint.
Access point nee dat gaat niet werken.
Je zult het echt als modem gebruiken om verbinding te kunnen maken met het internet.
Dat is data verbruik...en dat is kostbaar.

maar de instellingen zijn op te vragen bij t-mobile...krijg je een sms waarmee je alles kunt instellen.

Lijkt erop dat dat alleen in Nederland werkt voor prepaid-abonnee's, als ik het goed lees.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan