Mobiele site letters hoger en tekst centreren

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.394
Nou, mijn mobiele site schiet op, nog niet 100% maar dat komt wel. Vooral twee dingen krijg ik nu nog niet voor mekaar. De menu tekst staat te laag. Ben met margins, paddings al bezig maar krijg die niet hoger, iemand een tip? Met firebug al gezocht en bij Opmaak marges, randen, opvullingen aangepast. Span class "name" gaat het volgens mij over.
De footertekst (div id footer) wil ik eigenlijk in het midden hebben dus als een smartphone op portrait stand staat of in landscape stand toch netjes in het midden. Hoe doe ik dat?

En dan nu de link ;) http://www.albuswebdesign.nl/mobile/

Thanks voor meedenken.
 
Om de tekst te centreren in de footer voeg je aan #footer simpelweg text-align:center; toe. Voor de header zou je aan #logo position:absolute; moeten toevoegen, en dan kan je bij slogan makkelijk spelen met de margins. Zoals margin-top:80px; dan zit ie al redelijk in de buurt.

Veel succes. :)
 
Hartstikke bedankt Casss. Inderdaad met de footer is gelukt. Met de slogan heb ik niet zo'n probleem hoor maar met de tekst van de menu's. Die krijg ik niet omhoog. Ik zal daar eens met position absolute bij de plaatjes van de menu regels eens stoeien, misschien helpt dat. :)
 
Nou Casss, is gelukt hoor, dankzij je tip voor om met absolute te werken. Heb voor de plaatjes voor het menu een class "thumb" toegevoegd met: .thumb { margin: -5px 0 0 5px; position: absolute;}
En dan bij class "menu" wat padding aangepast en nu staat het netjes.
Nogmaals bedankt!
 
Ik heb een klein foutje in je menu gevonden, als ik over je SEO knop ga op de normale website zie ik geen hover. bij de rest van de knoppen wel.
 
Dank je wel Beetsma!! Wat gek, volgens mij "deed ie het eerst wel" ;) Even uitzoeken, ik heb paar dingen gewijzigd dus daar zal het wel mee te maken hebben. Ben met mobiele site en php scripts bezig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan