Ik denk niet dat dat mogenlijk is:
Een voeding bestaat eigenlijk uit een heleboel kringlopen:
-van het stopcontact via de voeding naar de hoofdschakelaar, en weer terug;
-van de voeding naar de harde schijf;
-van de voeding naar het moederbord;
-van de voeding daar het diskette station;
-van de voeding naar het cd-rom station, en ga zo maar door.
Dus als je hem zou aansluiten zou je dat in iedergeval in plaats van de hoofdschakelaar moeten doen (dat zijn 4 draden), anders zal het zeker niet lukken.
Als je je telefoon belt, gaat (denk ik) het licht van de telefoon branden, ik denk dat daar zo'n 3 volt voor nodig is. Als je de schakelaar van het licht ipv de hoofdschakelaar van de computer zou zetten, zou er een kringloop zijn, maar zodra je weer ophangt, en het licht uit zet, valt de computer ook uit.
Bovendien krijgt de telefoon 230 volt te verduren, en is er een zeer grote kans dat daardoor de telefoon kapot gaat, omdat hij eigenlijk hooguit 12 volt krijgt.
Het zal dus best mogenlijk zijn, maar ik denk dat je dan beter een tijdschakelaar kunt gebruiken: Je zet de computer aan, maar de stekker die eigenlijk in het stopcontact moet doe je in een tijdschakelaar, en die in het stopcontact. Je kunt met die tijdschakelaar de tijd instellen, en op het tijdstip dat je dan wilt dat de pc aanspringt gaat hij aan. Dat is zonder risico's.
Het kan allen niet als je (zoals ik) een schakelaar hebt die aan en uit de zelfde stand heeft, mijn pc spring zelf uit, zonder dat ik ook maar op 1 knopje moet drukken, je kunt uitproberen of jij dat ook hebt, door de stekker uit het stopcontact te trekken, de pc aanzetten, en dan kijken of hij aanspringt, zo niet... zal een tijdschakelaar niet helpen.