Mobiele telefoon draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeMastear

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2007
Hallo.

Ik heb zojuist een nieuwe laptop aangeschaft met ingebouwde draadloosnetwerk-ontvanger. Ik heb echter geen draadloos internet thuis. Ik zou een extra netwerkkabel kunnen kopen, maar ik bedenk me dat er misschien een andere mogelijkheid is. Ik heb internet op mijn mobiele telefoon. Is er misschien een manier om de laptop op internet te krijgen met de mobiele telefoon? Als ik me niet vergis, doet een vriend van mij hetzelfde met zijn Wii.

Alvast bedankt,

zeMastear

- ligt eraan welke telefoon je hebt
- Kabel is wel altijd sneller en kost geen fluit.
- je moet wel onbeperkt internet abonnement hebben natuurlijk.

met de gemiddelde htc kan het sowieso. en als je win mobile hebt is de kans ook erg groot dat het kan.

Ik weet dat de kabel sneller is en goedkoop, maar ik ben maar 1 of 2 dagen in de week hier thuis, de rest van de week ben ik op mijn kamer, waar ik wel draadloos internet heb. Ik wil mijn ouders niet met allemaal draden belasten :P

Ik heb een Nokia N82 met onbeperkt online.

Weet je/u dan ook hoe het evt. zou moeten? De verbinding opzetten?

Als je laptop bluetooth ondersteund moet je de telefoon toevoegen aan bluetooth apparaten op je laptop en de service dialup modem aanzetten bij bluetooth services.

Onbekend of hij het ook op jou N82 werkt maar er bestaat een applicatie JoikuSpot
Die van een N95 een wifi hotspot maakt waardoor je dus met WLAN connect met je mobiel en dan de data verbinding van de telefoon gebruikt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan